Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Προτάσεις Τσίπρα για την Συνταγματική Αναθεώρηση: Λογοκλοπή και δήθεν αριστερή ευαισθησία


AddThis Sharing Butt
Όπως ακριβώς το περιμέναμε. Η ομιλία του Τσίπρα για την συνταγματική αναθεώρηση, ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, κινήθηκε και πάλι στη λογική του εντυπωσιασμού, της δήθεν αριστερής, δημοκρατικής ευαισθησίας, του μονοπωλίου της δημοκρατίας στην Ελλάδα και μιας σειράς κλεμμένων προτάσεων που έγιναν συρραφή για να ικανοποιηθεί ο λαός.
Όπως ακριβώς περιμέναμε από έναν άσχετο πρωθυπουργό που όρισε υπεύθυνο για το νέο Σύνταγμα τον... Κατρούγκαλο ή κύριο 12%. Κι όπως περιμέναμε κλέβοντας συνθήματα από τη Νέα Δημοκρατία για την Ελλάδα του 2021 και τη Νέα Μεταπολίτευση.
Οι προτάσεις που κατέθεσε, πέραν την μπουρδολογίας για τη δημοκρατία, τη δύναμη του λαού, την επανασύσταση των θεσμών και άλλα τέτοια πολιτικά φληναφήματα, έχουν κάποιο ενδιαφέρον, μερικές τουλάχιστον. Όμως τις έχουμε ξανακούσει, δεν είναι τίποτε το φοβερό. Και βεβαίως δεν τόλμησε να θίξει το κομματικό του ακροατήριο βάζοντας π.χ. ως πρόταση την... κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο. Ή ακόμη και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Εκεί έκανε την πάπια.
Βεβαίως τα έβαλε με τον... συντηρητικό κόσμο, αυτός που είναι ο πιο προσκυνημένος πολιτικός που πέρασε ποτέ
Οι προτάσεις του συνοψίζονται σε πέντε άξονες και τα συμπεράσματα δικά σας.
•Η Απλή Αναλογική θα ισχύσει από τις μεθεπόμενες εκλογές και η Βουλή που θα προκύψει τότε, θα υπόκειται στις ρυθμίσεις ενός Νέου Συντάγματος.
•Εποικοδομητική ψήφος δυσπιστίας. Η υποχρέωση δηλαδή η πρόταση δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης, να συνοδεύεται και από πρόταση για νέο Πρωθυπουργό.
•Δυνατότητα άμεσης εκλογής του ΠτΔ από το εκλογικό σώμα, όσο και τη δυνατότητα διενέργειας δημοψηφισμάτων για κρίσιμα ζητήματα με λαϊκή πρωτοβουλία. Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας προτείνει τη δυνατότητα εκλογής του από το κοινοβούλιο, μόνο αν εξασφαλίζεται η μέγιστη συναίνεση των δύο τρίτων της Βουλής στο πρόσωπό του. Διερεύνηση που πρέπει να εξαντλείται σε δύο διαδοχικές ψηφοφορίες. Αν αποβούν άκαρπες, τότε η τρίτη ψηφοφορία θα ανήκει στο εκλογικό σώμα, που θα αποφασίζει την εκλογή του Προέδρου με καθολική ψηφοφορία που θα διεξάγεται ανάμεσα στους δύο πλειοψηφήσαντες υποψηφίους της τελευταίας ψηφοφορίας στο κοινοβούλιο.
•Λελογισμένη αύξηση των αρμοδιοτήτων του χωρίς να διακόπτεται η θητεία της κυβέρνησης και να διαλύεται η Βουλή.
•Το δικαίωμα του Προέδρου να απευθύνεται στη Βουλή για σπουδαίο λόγο.
•Να συγκαλεί το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών.
•Αλλά και να παραπέμπει ψηφισμένο νόμο σε ειδικό γνωμοδοτικό όργανο, αποτελούμενο αποκλειστικά από δικαστές για να κρίνει επί της συνταγματικότητας του - κατά τον τρόπο που ειδική σύνθεση του ΣτΕ γνωμοδοτεί για τα Προεδρικά Διατάγματα.
•Κανένας Βουλευτής να μην μπορεί να εκλέγεται για πάνω από δύο συνεχόμενες κοινοβουλευτικές περιόδους ή για οκτώ συνεχόμενα έτη.
•Υποχρέωση Πρωθυπουργός, εκτός φυσικά των υπηρεσιακών, να ορίζεται αποκλειστικά αιρετός από το λαό, δηλαδή μόνο εν ενεργεία Βουλευτής.
•Υποχρέωση κύρωσης με δημοψήφισμα, οποιασδήποτε συνθήκης μεταβιβάζει κυριαρχικές αρμοδιότητες του Κράτους.
•Τη δυνατότητα διενέργειας Δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία και συλλογή άνω των 500.000 υπογραφών για εθνικά θέματα.
•Τη δυνατότητα διενέργειας Δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία και συλλογή άνω του 1 εκατομμυρίου υπογραφών, για ψηφισμένο νόμο, με εξαίρεση νόμους που αφορούν τα δημοσιονομικά.
•Τη δυνατότητα διενέργειας Δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία και συλλογή άνω του 1 εκατομμυρίου υπογραφών για νομοθετική πρωτοβουλία από τους ίδιους τους πολίτες.
•Να καταργηθεί το ακατανόητο προνόμιο της ασυλίας και οι Βουλευτές να αντιμετωπίζονται ποινικά όπως κάθε πολίτης, με την πιθανή εξαίρεση για αδικήματα που σχετίζονται άμεσα με την εκτέλεση των καθηκόντων τους ως μελών της εθνικής αντιπροσωπείας.
•Να τροποποιηθεί ριζικά η διάταξη που ρυθμίζει τα περί της ευθύνης των Υπουργών.
•Ειδική πρόβλεψη για αντίστοιχες περιπτώσεις ώστε οι Ανεξάρτητες Αρχές να συγκροτούνται με νόμιμο τρόπο, ακόμα και με μικρότερες πλειοψηφίες σε περίπτωση που τα 4/5 δεν συγκεντρωθούν σε συγκεκριμένη προθεσμία.
•Ρητή κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του Κράτους με διατήρηση όμως για ιστορικούς και πρακτικούς λόγους της αναγνώρισης της Ορθοδοξίας ως κρατούσας Θρησκείας.
•Ρητή απαγόρευση άρσης του δημόσιου ελέγχου των αγαθών του νερού και της ηλεκτρικής ενέργειας.
•Σαφής και αποτελεσματική κατοχύρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων ως του μοναδικού μέσου για τον προσδιορισμό του μισθού.
Συνταγματική κατοχύρωση της υποχρεωτικότητας της διαιτησίας.

antinews.gr



Μοιραστείτε

Share/Bookmark

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Δεν υπάρχουν σχόλια: