Λίγες μέρες μας χωρίζουν από τη στιγμή που κάποιο ελληνικό Rafale θα “πιάσει” στην Τανάγρα… Φυσικά δεν γνωρίζουμε το πότε θα γίνει αυτό, αλλά σίγουρα οι φίλοι μας που θα πάνε θα έχουν σοβαρό πρόβλημα με την τήρηση των ελάχιστων αποστάσεων για τον κορωνοϊό, ακόμη κι αν “απλωθούν” κατά μήκος του φράκτη. Θα λέγαμε πως η αγορά των Rafale είναι το “γεγονός” του 2021, η αγορά τους και η άφιξή τους στη χώρα μας ξεπερνά κατά πολύ όλα τα άλλα γεγονότα, όχι μόνο στο χώρο της Άμυνας, αλλά στο χώρο της Οικονομίας και της Εξωτερικής Πολιτικής. Με μια “απλή” κίνηση η χώρα μας απέκτησε μοναδικό πλεονέκτημα, χωρίς ο αντίπαλος να μπορεί να απαντήσει.
Το σημερινό άρθρο είναι μια απάντηση σε μια “μουρμούρα” που έχουμε “εντοπίσει” για το θέμα των Rafale, και προέρχεται είτε από κάποιους που επιθυμούν ή/και F-35, αλλά και από το γεγονός που πολλοί πιστεύουν πως το πλεονέκτημα πως έχει η ΠΑ και οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι μικρότερο από το αναμενόμενο. Αυτά έχουν πυροδοτηθεί από τα εξής δυο γεγονότα:
- Την αγορά F-35 από την Ελβετία, που το αεροσκάφος επικράτησε του Rafale (σιγά το γεγονός)
- Την παρουσία των καταριανών Rafale, ίσως και με πακιστανούς πιλότους στην Anatolian Eagle 2021, όπου πιθανότατα οι Τούρκοι πήραν μια πρώτη “δόση” γαλλικού “γλυκού”.
LE POINT: Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΑ “ΜΥΣΤΙΚΑ” ΤΟΥ RAFALE ΜΕΣΩ ΚΑΤΑΡ
Τα δυο αυτά γεγονότα, έδωσε τις απαραίτητες “λαβές” σε αρκετούς, για να καταφέρουν να γκρινιάξουν εναντίον της αγοράς των Rafale, αλλά και υπέρ της επιλογής του F-35 από την ΠΑ (εδώ και τώρα). Καθώς έχουμε χαρακτηριστεί “Ραφαλάκηδες”, δεν θα είναι πρόβλημα αν γράψουμε λίγα πράγματα γιαυτό το θέμα, σωστά;
Η επιλογή των F-35 από την Ελβετία ήταν πολύ ενδιαφέρουσα, και χρήζει περαιτέρω ανάλυσης, που θα την κάνουμε πρώτα στο περιοδικό και μετά στην ιστοσελίδα. Αλλά έχουν δει όσοι ζητούν άμεση αγορά των F-35, πότε θα φτάσουν τα μαχητικά στην Ελβετία; Αν αύριο βάζαμε παραγγελία για F-35, πότε θα ήταν αυτά ετοιμοπόλεμα στην Αγχίαλο ή τον Άραξο; Πότε θα μπορούσαν να “φύγουν” τα F-4E από την Ανδραβίδα; Αν γράψουμε μετά το 2027, θα ήταν υπερβολή; καθόλου.
Η αγορά των Rafale έγινε γιατί τα αεροσκάφη ήταν άμεσα διαθέσιμα. Εντός του 2021 η ΠΑ μπορεί να έχει 6 μαχητικά, και εντός του 2022 να τα έχει κάνει 12. Επίσης, χάρη στην ομοιότητα με τα Mirage 2000-5Mk2, οι πιλότοι μας θα πετύχουν IOC (Initial Operational Capability) πολύ σύντομα, ενώ με την άφιξη των πρώτων αεροσκαφών, η ΠΑ θα έχει πρόσβαση σε δυνατότητες που πριν ούτε καν ονειρεύονταν (Meteor). Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Rafale φέρνει και IRST στο Αιγαίο, για πρώτη φορά μετά τα αντίστοιχα “πρωτόγονα” συστήματα των F-4E.
Θα πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, πως σαν χώρα, σαν λαός, είχαμε εγκαταλείψει τις Ένοπλες Δυνάμεις μας. Ξέρουμε πως θα ακουστεί τετριμμένο το “θα το διακινδυνεύσουμε”, αλλά ακούστηκε προ των εκλογών. Εκλογές που τις κέρδισε μετά δυο φορές ο φορέας του “Θα το διακινδυνεύσουμε”. Συνεπώς, δεν είναι λογικό να κατηγορούμε το ΣΥΡΙΖΑ για την εγκατάλειψη των Ενόπλων Δυνάμεων, όταν ψηφίστηκε δυο φορές για να εφαρμόσει το πρόγραμμά του. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως χρειάστηκε ολόκληρη “σκηνοθεσία” με πτήση του πρώην ΠΘ με F-16D προκειμένου να καταφέρει να “περάσει” τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D σε F-16V.
Έτσι, δεν μπορούσαμε να περιμένουμε χρόνια να “ωριμάσουν” κάποια αμυντικά προγράμματα, χρειαζόμασταν άμεσες κινήσεις που τις έκανε το ΥΠΕΘΑ άμεσα. Οι Γάλλοι είχαν προτείνει την αγορά Rafale, όταν χρειάστηκε άμεση ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων και ζητήσαμε μεταχειρισμένα αεροσκάφη, οι Γάλλοι είπαν “ΝΑΙ”. Και έτσι η Ελλάδα πέτυχε τα εξής:
- Άμεση Ενίσχυση της Αποτρεπτικής Ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων
- Πρόγραμμα με Άμεση “Ωρίμανση”, δηλαδή δεν θα περιμένουμε 5 ή 6 χρόνια για να πάρουμε αεροσκάφη, αλλά 5 ή 6 μήνες.
- Game Changer, χωρίς ο αντίπαλος να μπορεί να ακολουθήσει
- Συμβατότητα με τις υπάρχουσες δομές της ΠΑ, χωρίς προβλήματα στην εκπαίδευση ή την υποστήριξη, και με δεδομένο πακέτο Follow On Support.
Η ΠΑ και η κίνηση της Ελλάδας έφερε “γούρι” στην Dassault καθώς πέτυχε άμεση πώληση άλλων 12 μαχητικών στην Κροατία, τη δεύτερη πώληση εντός Ευρώπης μετά την Ελλάδα.
Πολλοί έσπευσαν να κατηγορήσουν τις ΗΠΑ γιατί δεν μας αποδέσμευσε άμεσα μαχητικά F-35, όπως έκαναν οι Γάλλοι. Θα πρέπει να δούμε μερικά δεδομένα για την USAF, κυρίως, αλλά και USMC και USN. Το F-35 σαν πρόγραμμα είναι καθυστερημένο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η USAF να πετά με F-16 και F-15 που έχουν στην πλάτη τους 10.000+ ώρες πτήσης. Το USN αναγκάστηκε να φέρει από τη “μάντρα” Legacy Hornets για να μπορεί να βγάλει τις επιχειρήσεις του. Την ίδια στιγμή η Κίνα κάνει Elephant Walk με J-20, και αυξάνει το στόλο μαχητικών 5ης γενιάς. Κοινώς, δεν περισσεύει κανένα μαχητικό F-35 καθώς οι αμερικανικές ελλείψεις είναι τεράστιες. Τόσο τεράστιες, που η USAF αναγκάστηκε να αγοράσει F-15EX και το USN F/A-18E/F Block3 προκειμένου να καλυφθούν πιεστικές ανάγκες.
Η ΓΑΛΛΙΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΙΣ ΠΤΗΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟΥ “ΥΠΕΡΤΑΤΟΥ” RAFALE F4
ΑΝ ήταν οι ΗΠΑ να μας δώσουν μαχητικά F-35A αυτά θα προέρχονταν από τα πρώτα LOT παραγωγής, ένα απόθεμα περίπου 200 αεροσκαφών, που ΔΕΝ γίνεται να αναβαθμιστούν στο επίπεδο Block 4. Αυτά έχουν και λίγες ώρες πτήσης ακόμη, και πιστεύεται πως θα αποσυρθούν πρόωρα, σαν τα LCS 1,2,3 και 4. Ή θα μείνουν για λόγους εκπαίδευσης. Συνεπώς, με λίγα λόγια, άμεση ενίσχυση της ΠΑ με F-35 δεν γινόταν να έχουμε. Όταν μας “παρακάλαγαν” οι ΗΠΑ το 2000 να μπούμε στο JSF, τότε εμείς ακόμη “λιγουρευόμασταν” τα Eurofighter. Μέχρι το 2017 δε, τα F-35 ήταν “κουβάδες” που “τους είχε” το Su-35GR. Αλλά ξαφνικά μια μέρα ξυπνήσαμε και τα θέλαμε “εδώ και τώρα” Ελλάδα.
ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ: ΙΣΩΣ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΤΑ 72, Ή ΚΑΙ ΤΑ 100 RAFALE, ΚΟΙΤΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ F
Τώρα, σε ότι αφορά την παρουσία των Rafale στην Anatolian Eagle 2021, και “την αποκάλυψη” των μυστικών στην ΤΗΚ. Θα είμαστε ειλικρινείς. Δεν χαρήκαμε, αλλά δεν την πατήσαμε κιόλας με την προπαγάνδα. Οι Καταριανοί ίσα που ξέρουν να πετούν τα πανάκριβα μαχητικά, αλλά ακόμη κι αν ήξεραν περισσότερα, τι κέρδος θα είχαν οι Τούρκοι. Εδώ έχουν τα ίδια και καλύτερα F-16C/D από τα ελληνικά, αλλά κάθε μέρα, μα κάθε μέρα, μα κάθε μέρα, “τρώνε ξύλο” πάνω από το Αιγαίο. Το Κατάρ έχει στείλει εδώ και σχεδόν 10 χρόνια Mirage 2000-9 στην Τουρκία σε Anatolian Ealge. Κατάφεραν ποτέ οι Τούρκοι να κερδίσουν έστω και μισή εμπλοκή με τα ελληνικά Mirage 2000-5Mk2; Μόνο στο Flight Simulator…
ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΑ F-4E ΤΗΣ 117 ΠΜ. F-35A, ΝΕΑ F-16V Ή RAFALE
Κοινώς, οι Γάλλοι κακώς επέτρεψαν την εκπαίδευση Πακιστανών στα Rafale, οι Αμερικανοί το έχουν απαγορεύσει για τα F-15QA αλλά και οι Βρετανοί για τα Typhoon. Αλλά άλλο το πορτοφόλι του Κατάρ, άλλο το δικό μας. Και στην τελική, είναι ανόητο να πιστεύουμε πως οι Καταριανοί θα κάνουν χρήση των γαλλικών Rafale εναντίον της χώρας μας.
Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: «ΑΝΑΜΕΝΩ ΣΤΟΝ ΗΝΙΟΧΟ ΤΟΥ 2022 ΝΑ ΚΑΜΑΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΕΑ RAFALE»
Ας μην μακρυγορούμε. Αντιλαμβανόμαστε πως η αγορά των Rafale δεν άρεσε σε πολλούς για διάφορους λόγους. Το μόνο που μπορούμε να πούμε, είναι πως δεν επετεύχθει κάποιο όφελος για την ελληνική αμυντική βιομηχανία, κάτι που θα γίνει με την δεύτερη αγορά. Αλλά όταν μια κυβέρνηση, εν μέσω κορωνοϊού, αντιμετώπιζε και το ενδεχόμενο ενός γενικευμένου πολέμου με την Τουρκία, η κίνηση της αγοράς των Rafale, και την άμεσης άφιξής τους στην Ελλάδα, έδωσε τα σωστά μηνύματα. Έδειξε πως δεν έχουμε ρίξει “λευκή πετσέτα”, και όποιος κινηθεί εναντίον μας θα το πληρώσει ακριβά.
Η ΠΑ, μετά τον εκσυγχρονισμό των F-16V, την αγορά των Rafale, αλλά και την υπογραφή για το Διεθνές Αεροπορικό Κέντρο της Καλαμάτας, έχει γίνει η ισχυρότερη δύναμη της περιοχής. Προφανώς, θα γίνει αναβάθμιση και των F-16C/D Block 50, αγορά 6 επιπλέον Rafale, ενώ η ΠΑ “γλυκοκοιτάει” τα F-35, αφού όμως έχει IOC για τα F-16V. Όλο αυτό, δημιουργεί μια πανίσχυρη και συνεκτική αεροπορική δύναμη, που δεν θα επικρατήσει απλά στον αέρα, ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΓΕΝΙΚΑ. Τελεία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου