Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Στο ημίφως στοιχεία-φωτιά για τη συντριβή του «Σινούκ»

Εξι χρόνια μετά την πτώση του μοιραίου ελικοπτέρου «Σινούκ», που στις 11 Σεπτεμβρίου του 2004 μετέφερε από την Αθήνα στις Καρυές του Αγίου Ορους τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, Πέτρο, και τη συνοδεία του, αποκαλύπτονται σοβαρότατα στοιχεία που δεν έχουν αξιολογηθεί και διαλευκανθεί, ενώ και οι δύο κυβερνήσεις (Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ), αλλά και οι αρμόδιες Αρχές εξακολουθούν να κρατούν σε πλήρη συσκότιση το θέμα.

Εξι χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα της συντριβής του «Σινούκ», συνταρακτικά στοιχεία φαίνεται πως μένουν αναξιοποίητα Εξι χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα της συντριβής του «Σινούκ», συνταρακτικά στοιχεία φαίνεται πως μένουν αναξιοποίητα Τα στοιχεία αυτά αφορούν πληθώρα (πάνω από 500) συνημμένων επίσημων κρατικών και διεθνών εγγράφων, ως αποδεικτικό υλικό στη σχετική τεχνική έκθεση από την πλευρά των οικογενειών των θυμάτων.

Σύμφωνα με ορισμένα από αυτά:

Χωρίς πομπό

1 Η διάθεση του ελικοπτέρου για τη μεταφορά του Πατριάρχη Αλεξανδρείας (σ.σ.: τυγχάνει υπηρεσιών ανάλογων αρχηγού ξένου κράτους) δεν ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες, διότι το «Σινούκ» δεν πληρούσε τους κανόνες ασφαλείας, ούτε για την πτήση ούτε για την προσγείωσή του. Από την πληθώρα των σχετικών στοιχείων, προκύπτει ότι οι αρμόδιοι που ενέκριναν τη διάθεση του «Σινούκ» και αυτοί που διέταξαν την πτήση του δεν το εφοδίασαν με φορητό πομπό εντοπισμού ανάγκης (ELT)· αν τον είχε, τότε θα εξέπεμπε το σημείο και την ώρα της πτώσης του στη θάλασσα και επομένως θα υπήρχε άμεση ενεργοποίηση της έρευνας και διάσωσης. Η έλλειψη του πομπού και η μη παρακολούθηση της πτήσης του «Σινούκ» από την ΥΠΑ και την Πολεμική Αεροπορία είχαν αποτέλεσμα την 5ωρη και πλέον καθυστέρηση της επιχείρησης διάσωσης, με αποτέλεσμα να πέσει η νύχτα και η έρευνα να καταστεί δυσχερής και προβληματική.

Η καθυστέρηση αυτή συνέβαλε ώστε να μην επιζήσει ο πατριάρχης, που έπεσε ζωντανός στη θάλασσα. Αυτό προκύπτει από το πιστοποιητικό θανάτου, στο οποίο αναγράφεται ως ώρα θανάτου η 15.35 της 12ης Σεπτεμβρίου, ενώ η πτώση του «Σινούκ» έγινε στις 10.45 π.μ. της 11ης Σεπτεμβρίου. Από αυτό το έγγραφο προκύπτει ότι ο πατριάρχης χαροπάλευε στη θάλασσα 28 (!) ώρες...

Σαν τουρκικό!

2 Η ΥΠΑ όφειλε, για λόγους ασφαλείας (σ.σ.: περίοδος Ολυμπιακών Αγώνων 2004), να μην εγκρίνει το σχέδιο πτήσης για τις ακατάλληλες Καρυές. Ετσι, ίσως να είχε αποτραπεί η τραγωδία. Τόσο η ΥΠΑ όσο και η Πολεμική Αεροπορία όφειλαν να διακόψουν αυτή την πτήση, ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη, για πολλούς λόγους, ένας εκ των οποίων είναι άκρως εντυπωσιακός:

Οπως αναφέρεται στα συνημμένα έγγραφα, το «Σινούκ» από την Πάχη Μεγάρων στον Καρέα και από τον Καρέα στην Κάρυστο πετούσε πάνω από την Αθήνα και εντός της τερματικής περιοχής πτήσεων της Αθήνας, που ελέγχεται αποκλειστικά από την ΥΠΑ, με τουρκικό κωδικό (!!!) στο σύστημα αναγνώρισης φίλιου ή εχθρικού αεροσκάφους (IFF). Αυτός ο κωδικός αριθμός αναγνώρισης απεικονίζεται στις οθόνες των ραντάρ της ΥΠΑ και της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ετσι, το ελληνικό στρατιωτικό ελικόπτερο, που έφερε τουρκικό κωδικό αριθμό IFF, ανύπαρκτο για τα ελληνικά αεροπορικά μέσα στο FIR Αθηνών, πετούσε ως... τουρκικό μέχρι τις Καρυές, κάνοντας σμπαράλια το σύστημα εναέριας κυκλοφορίας της ΥΠΑ και της αεράμυνας της χώρας.

Αντιθέτως, αν η ΥΠΑ (αρχικώς) και η Π.Α. (στη συνέχεια) είχαν ζητήσει -ως όφειλαν- από τον κυβερνήτη του «Σινούκ» να θέσει τον σωστό κωδικό, και στην περίπτωση μη συμμόρφωσής του να εφαρμόσουν τις προβλεπόμενες αυστηρές διαδικασίες, δηλαδή να διακόψουν την πτήση, αυτό πιθανόν να είχε αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί η να διασωθούν οι επιβαίνοντες.

Τα αίτια της πτώσης

3 Σε ό,τι αφορά τα αίτια της πτώσης του «Σινούκ», τα πράγματα μπερδεύονται ακόμα περισσότερο:

Σύμφωνα με την ιατροδικαστική έρευνα, την τεχνική ανάλυση του αμερικανικού στρατού, αλλά και το πόρισμα του τεχνικού συμβούλου, εμφανίζεται ως πιθανότερη η πτώση του «Σινούκ» λόγω έκρηξης και δευτερευόντως λόγω τεχνικής βλάβης.

Σύμφωνα με την έκθεση της ιατροδικαστού στην Επιτροπή Διερεύνησης, που συμπεριλαμβάνεται και στην πρόταση του εισαγγελέα του Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης, τα χημικά εγκαύματα που ανευρέθησαν στα σώματα των θυμάτων σε καμία περίπτωση δεν προκλήθηκαν από στοιχεία του ελικοπτέρου, αλλά από έκρηξη! Κατά τον εισαγγελέα, η ιατροδικαστής ισχυρίζεται ότι με επιστημονικά κριτήρια είναι αδύνατη η ταυτοποίηση του μέσου που προκάλεσε τα χημικά εγκαύματα. Πιθανολογεί βάσιμα, όμως, ότι ορισμένοι από τους επιβάτες δέχθηκαν ισχυρό ωστικό κύμα. Με βάση την τεχνική ανάλυση του αμερικανικού στρατού, το ωστικό κύμα προκλήθηκε προ της ελεύθερης πτώσης του ελικοπτέρου. Αποδίδεται δε στο ενδεχόμενο πρόκλησης κάποιου είδους έκρηξης εντός του ελικοπτέρου από την ύπαρξη χημικών εγκαυμάτων στα σώματα, τα οποία έγιναν εν ζωή, αλλά και από τον εντοπισμό ενσφηνωμένων σωματιδίων μικρού ειδικού βάρους και μεγέθους στα σώματα των θυμάτων, και μάλιστα όχι επιφανειακών.

Το γιατί όλα αυτά τα στοιχεία παραμένουν ώς σήμερα στην αφάνεια και αξιολογούνται αρμοδίως ως... ήσσονος σημασίας, είναι ένα ακόμα ερώτημα... *



Μοιραστείτε

Share/Bookmark

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα αδέλφια μου Έλληνες ... για ακούστε λίγο και εμένα που είμαι ο συνάνθρωπος σας, ο οποίος έκανα την πρώτη αναγνώριση (δυστυχώς στις σορούς τελικά) του Πατριάρχη Αλεξανδρίας όπως και του Αρχιμανδρίτη Κύπρου ... δεκαπέντε (το πολύ) λεπτά στην περίπτωση του πρώτου μετά την ανάσυρση του απο ομάδα εθελοντών, είμαι αυτός δε που ανέσυρα τον δεύτερο αναφερόμενο απο τα νερά ... πρέπει εδώ να παραδεχτώ ότι η έναρξη της διαδικασίας έρευνας και διάσωσης άργησε πολύ σε μεγάλη κλίμακα, δηλαδή απο αρκετά υπηρεσιακά σκάφη ... αυτό βέβαια διότι στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν αρκετά υπηρεσιακά μόνιμα θαλάσσια μέσα ... έτσι διαταχθήκαμε και εμείς να σπεύσουμε στην περιοχή με υπηρεσιακό θαλάσσιο μέσο απο τον Πειραιά, υπηρεσιακό θαλάσσιο μέσο που είχε την δυνατότητα να κάνει έρευνα και κατά την διάρκεια της νύχτας, μιας και διέθετε σταθερά θερμικά μέσα παρατήρησης ... φτάσαμε (εννέα και κάτι ώρες μετά) και διενεργώντας διαδικασία έρευνας επιζώντων, αρχικά εντοπίσαμε άνδρα μεγάλου αναστήματος (κατά εκτίμηση μου γύρο στα ένα μέτρο και ογδόντα εκατοστά του μέτρου) και αρκετά εύσωμο (πάνω ίσως απο τα εκατόν τριάντα κιλά) ρασοφόρο ... στην εν λόγο σορό διαπίστωσα απο την πρώτη στιγμή που την προσεγγίσαμε ότι είχε εκτεταμένα κατάγματα στα άκρα του αρχικά, ιδικά το αριστερό του κάτω άκρο αλλά και τα δύο επάνω άκρα ... χωρείς να κάνω προσβολή προς τον νεκρό, σας αναφέρω ότι τα άκρα του ήταν κυριολεκτικά κομπολόι ....

Ανώνυμος είπε...

έτσι με ιδικό ιμάντα ανασύραμε τον νεκρό ώστε να μην προκαλέσουμε περαιτέρω φθορά στην προσπάθεια μας να τον τραβήξουμε απο τα νερά εντός πνευστής λέμβου ... αρκετά ήταν και τα τραύματα στον κορμό και ιδικά στην περιοχή της μέσης του, από την δεξιά του πλευρά και προς τα πίσω είχε εκτεταμένο τραύμα διαμήκες, είκοσι περίπου εκατοστά ανοιχτό και βαθύ έως και τα εσωτερικά όργανα και άλλα μικρότερα διάσπαρτα αλλά μικρά ... κανένα ωστόσο απο τον λαιμό και επάνω στο κεφάλι και το πρόσωπο ... η επιδερμίδα είχε ήδη αρχίσει να επηρεάζεται (να απομακρύνεται όταν ασκούνταν και η ποιο μικρή τριβή) απο την πολύωρη παραμονή του στο αλμυρό νερό (για όσους γνωρίζουν είναι τα πρώτα στάδια της λεγόμενη σαπωνοποίησης) αλλά δεν υπήρχε εμφανή ρήξη μέρους του επιφανειακού κυκλοφορικού με αφορμή ισχυρή έκρηξη ή οστικό κύμα ... για όσους γνωρίζουν, ξέρουν ότι ένα ισχυρό οστικό κύμα σπάει τις φλέβες της επιδερμίδα παρουσιάζοντα μια εικόνα σαν αυτή που έχουν άνθρωποι που πάσχουν απο φλεβίτιδα στα κάτω άκρα ... ψηλάφισα το πρόσωπο του για να μπορέσω να κάνω αναγνώριση έτσι διαπίστωσα ότι, ούτε η μακριά γενειάδα και το τριχωτό του κεφαλιού του είχε καψαλιστεί απο υψηλή θερμοκρασία .... επανέλαβα την ίδια περίπου διαδικασία παρατήρησης και στην σορό που είχαν ανασύρει οι εθελοντές διασώστες (δηλαδή στον Πατριάρχη Αλεξανδρίας) για να πιστοποιήσω την ταυτότητα του καθώς έψαχνα για γενετήσιο σημάδι στο μέτωπο του .... έτσι διαπίστωσα ότι δεν είχαν καψαλιστεί τα γένια του ή τα μαλλιά του ούτε διαπίστωσα τραύματα απο την μέση του κορμού και επάνω, διότι ήταν μέσα σε νεκρόσακο και είχα εικόνα απο την μέση και επάνω ... δεν είδα σε κανένα απο τα δύο πτώματα ξένα αντικείμενα καρφωμένα επάνω τούς ή στο εσωτερικό των τραυμάτων ...

Ανώνυμος είπε...

τα κομμάτια απο την άτρακτο του ελικοπτέρου που επέπλεαν, είχαν όλα σχεδόν μέγεθος ένα μέτρο επί ένα μέτρο, κάποια και μεγαλύτερο και δεν είχαν απάνω τούς απανθρακώσεις ή άλλα μικρότερα αντικείμενα ή ρινίσματα μετάλλου καρφωμένα στην εσωτερική πλευρά όπου υπήρχε μια ημίσκληρη συνθετική επένδυση .... οι μεταλλικές άκρες τον κομματιών αυτών ήταν αυχμηρές και σε σχήμα ζικ ζικ σαν να είχαν σχιστεί απο μεγάλη δύναμη ... στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή υπήρχε ρύπανση απο ελαιώδες ρευστό και οσμή εξαέρωσης καυσίμου (ίσως), ελαφριά σε ορισμένα σημεία ενώ σε άλλα ποιο έντονη ... εδώ θέλω να σας ενημερώσω ότι γνωρίζω απο φυσική (είναι άλλωστε κάτι που έχω σπουδάσει) όπως επίσης του τι είναι μια έκρηξη και πως προκαλείτε (με διάφορα υλικά που παρουσιάζουν τέτοια συμπεριφορά, μιας και έχω βάλει σχετική εκπαίδευση) ... εγώ με κάθε επίγνωση των λεγομένων μου και βάση των γνώσεων που διαθέτω, δεν διαπίστωσα αποτελέσματα κάποιας έκρηξης είτε στα πτώματα είτε στα επιπλέοντα συντρίμμια ... χωρεί να έχω πρόθεση να παρασύρω ή να παραπληροφορήσω αυτά και συγνώμη αν κούρασα ...