Ο ΣΥΡΙΖΑ αντί να ζητήσει συγγνώμη για το κόστος που
προκάλεσε στην ελληνική οικονομία και τα βάρη που συσσώρευσε στις πλάτες
των ελλήνων πολιτών, συνεχίζει την προσπάθεια διαστρέβλωσης και
εξαπάτησης μιλώντας για δήθεν «επιλεκτικές συγκρίσεις». Επειδή όμως, ο
ελληνικός λαός δεν έχει επιλεκτική μνήμη, η σύγκριση των ιδεοληψιών και
των ψεμάτων του ΣΥΡΙΖΑ με την πραγματικότητα είναι αποκαλυπτική. Να η
απόδειξη:
Τι παρέλαβε και τι παρέδωσε η Κυβέρνηση Σαμαρά / Τι παραδίδει η Κυβέρνηση Τσίπρα
Περισσότερο αναλυτικά, με αφορμή τη σημερινή του ανακοίνωση, σημειώνουμε τα εξής:
1.Η αλήθεια για το «Ζάππειο»: Το λάθος του 1ου Μνημονίου με τους λάθος πολλαπλασιαστές το επισημάναμε στο Ζάππειο 1 και το παραδέχτηκε μετά και το ίδιο το ΔΝΤ. Στο 2ο Μνημόνιο αυτό το διορθώσαμε. Για αυτό και πιάναμε τους στόχους, ενώ πριν δεν έπιαναν κανένα στόχο.
·Την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου; Αρχικά ήθελε να την απαγορεύσει ο κ. Παπανδρέου, μετά την προσυπέγραψε. Ύστερα αρχίσαμε να την υλοποιούμε και σήμερα την προσυπέγραψε και ο κ. Τσίπρας.
·Τον μηδενισμό του ελλείμματος; Αρχικά τον ειρωνεύτηκαν, αλλά εμείς πετύχαμε πρωτογενή πλεονάσματα δύο συνεχόμενα έτη. Φέτος πηγαίναμε για τρίο έτος με πρωτογενή πλεόνασμα και μηδενικό δημοσιονομικό έλλειμμα στον τρίτο χρόνο της διακυβέρνησής μας όπως είχαμε υποσχεθεί. Αλλά μας γύρισαν στα ελλείμματα πάλι και στα Μνημόνια, για να υποσχεθεί ο κ. Τσίπρας ότι θα ξαναεπιστρέψει στα πλεονάσματα, αλλά με τρία χρόνια καθυστέρηση!
·Την αξιολόγηση στο Δημόσιο; Την υποσχεθήκαμε, την ξεκινήσαμε, την σταμάτησαν και τώρα την προσυπέγραψαν και αυτοί… Το χτύπημα της γραφειοκρατίας; Ήδη πετύχαμε σε δύο χρόνια να προχωρήσει το ηλεκτρονικό κράτος. Το 96% των φορολογικών δηλώσεων υποβάλλονται και διορθώνονται ηλεκτρονικά, χωρίς τη μεσολάβηση του εφοριακού, όπως είχαμε υποσχεθεί, ενώ και ο επαναστατικός νόμος για την έγκριση επενδύσεων κατήργησε χιλιόμετρα γραφειοκρατίας.
·Το κοινωνικό μέρισμα ανάπτυξης προς τους ασθενέστερους από την υπέρβαση των δημοσιονομικών στόχων; Όταν το είπαμε κάποιοι το χλεύαζαν. Εμείς το δώσαμε! 450 εκατ. ευρώ το 2014. Ο ΣΥΡΙΖΑ έκοψε και αυτά που δίναμε (π.χ. επίδομα πετρελαίου θέρμανσης) και τώρα υπόσχεται να το διεκδικήσει στο μέλλον.
Αυτά και πολλά ακόμη που δεν προλάβαμε ήταν τα Ζάππεια. Κυρίως όμως στο Ζάππειο 1 πρωτοαναφέρθηκαν οι μειώσεις φόρων που εμείς αρχίσαμε. Και τώρα ο κ. Τσίπρας αυξάνει παντού τους φόρους. Και στην εστίαση και στην εισφορά αλληλεγγύης και στο φόρο εισοδήματος.
Δεν υποσχεθήκαμε ποτέ να μοιράσουμε χρήματα που δεν είχαμε, όπως οι κ. Τσίπρας. Βάλαμε την
ατζέντα των μεταρρυθμίσεων στα Ζάππεια και όλοι έσπευσαν να ακολουθήσουν μετά. Τα περισσότερα τα ξεκινήσαμε. Πολλά τα προχωρήσαμε. Και ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και σήμερα, έχει το θράσος να εξακολουθεί να μας κατηγορεί γιατί στα μόλις δυόμιση χρόνια δεν προλάβαμε να θεραπεύσουμε όλες τις στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα επί δεκαετίες. Τις ίδιες στρεβλώσεις, τις ίδιες παθογένειες που αυτοί θέλουν να διατηρήσουν ανέπαφες για να ικανοποιήσουν την κομματική τους πελατεία, αδιαφορώντας για το μέλλον της Πατρίδας!
2.Για το μείγμα πολιτικής: Ο σχεδιασμός του πρώτου Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής βασίστηκε σε υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις για το βάθος και τη διάρκεια της ύφεσης, το μέγεθος των δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών, τη σύνθεση και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής. Λάθη και απλουστευτικές προσεγγίσεις που η Νέα Δημοκρατία είχε έγκαιρα επισημάνει. Και δικαιώθηκε. Μετά τις διπλές εθνικές εκλογές του 2012, η κυβέρνηση Σαμαρά ακολούθησε ένα διαφορετικό μείγμα δημοσιονομικής προσαρμογής, με έμφαση στη συγκράτηση των δαπανών, αντί της αύξησης των εσόδων. Έτσι, στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2013-2016 το 70% περίπου των μέτρων αφορούσε περιστολή δαπανών και μόλις το 30% περίπου αφορούσε την αύξηση εσόδων. Το γεγονός αυτός αποτυπώθηκε και στην Έκθεση της ΕΕ “PublicFinancesintheEU” (Νοέμβριος 2014), όπου φαίνεται η ραγδαία αποκλιμάκωση των δαπανών, κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ, και η σταθεροποίηση των εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης, περίπου στο μέσο όρο της ΕΕ. Χάρη στην αλλαγή μείγματος προσαρμογής, η ελληνική οικονομία κατάφερε να ανακάμψει από τη βαθιά ύφεση και να μετατρέψει τα χρόνια πρωτογενή ελλείμματα του Κρατικού Προϋπολογισμού και τα επίσης χρόνια ελλείμματα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σε πλεονάσματα. Στο τέλος του 2014, είχαν εξαλειφθεί τα δίδυμα ελλείμματα και είχαν αντικατασταθεί με πλεονάσματα, ενώ η βαθιά ύφεση μετατράπηκε σε ανάπτυξη και η υψηλή ανεργία είχε αρχίσει να αποκλιμακώνεται.
3.Για τον ΕΝΦΙΑ: Γράφει ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ μονιμοποίησε το χαράτσι επί της ακίνητης περιουσίας με τη νομοθέτηση του ΕΝΦΙΑ τη στιγμή που η κυβέρνηση της Αριστεράς προσπαθεί να ανακατανείμει τα βάρη του υπέρ των αδύναμων κοινωνικών ομάδων και των μικροϊδιοκτητών». Δηλαδή, η διατήρηση του ίδιου εισπρακτικού στόχου του ΕΝΦΙΑ για το 2015 και 2016, ακόμη και μετά την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, «βαφτίζεται», ανακατανομή των βαρών. Να είναι σίγουροι στον ΣΥΡΙΖΑ ότι οι μικροϊδιοκτήτες που θα λάβουν το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ 2015 αμέσως μετά τις εκλογές θα το διαπιστώσουν στην τσέπη τους. Όσο για τη μονιμοποίηση του «χαρατσιού» (ΕΕΤΗΔΕ), η κυβέρνηση Σαμαρά το μείωσε δύο φορές. Το 2013 με το ΕΕΤΑ κατά 15% οριζόντια και το 2014 με τον ΕΝΦΙΑ κατά 15% περίπου μεσοσταθμικά.
4.Για το ΦΠΑ στα ξενοδοχεία: Είπαμε όχι στην αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στα φάρμακα και στα λοιπά προϊόντα που βρίσκονταν στο χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ. Είπε όχι στην αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά. Είπε όχι στην κατάργηση του μεσαίου συντελεστή ΦΠΑ. Δέχτηκε μόνο την μετάταξη του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, ως το αναγκαίο τίμημα που έπρεπε να πληρωθεί για να κλείσει θετικά η τελευταία αξιολόγηση που θα έκλεινε οριστικά και την εποχή των Μνημονίων. Ενώ η κυβέρνηση Τσίπρα, έχασε 6 μήνες, προκάλεσε κρίση εμπιστοσύνης, στάση πληρωμών, εσωτερικό αναγκαστικό δανεισμό, έκλεισε τις τράπεζες, επέβαλλε ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων (capitalcontrols) και επανέφερε την οικονομία από την ανάπτυξη στην ύφεση και από τα πλεονάσματα στα ελλείμματα. Τελικά, μετά από παλινωδίες και ερασιτεχνισμούς μηνών και μετά από ένα ανεκδιήγητο «δημοψήφισμα-παρωδία», σε κρίση πανικού μπροστά στην εθνική καταστροφή που θα ερχόταν με την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ και την ΕΕ, «συνθηκολόγησε άνευ όρων» στη σύναψη του 3ου, επώδυνου, Μνημονίου Τσίπρα-Καμμένου, με νέα μέτρα τουλάχιστον 13 δις ευρώ, εκ των οποίων 2,4 δις ευρώ περίπου από την αύξηση του ΦΠΑ, με νέα δανεικά έως 86 δις ευρώ που εκτοξεύουν το δημόσιο χρέος και παρατείνουν την κηδεμονία της χώρας για πολλά χρόνια.
5.Για το ΕΚΑΣ: Ο ΣΥΡΙΖΑ «εφεύρε» ότι στο “e-mail Χαρδούβελη”, περιλαμβανόταν τάχα δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης για κατάργηση του ΕΚΑΣ. Μόνο που η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική. Στο «e-mail Χαρδούβελη» για το ΕΚΑΣ επί λέξει αναφέρεται (σελ. 31): «πρέπει να καταστεί ξεκάθαρο ότι η πρόθεση [της Κυβέρνησης] είναι να εξορθολογήσει και να απλοποιήσει το ΕΚΑΣ προκειμένου να υποστηρίξει πραγματικά τους χαμηλοσυνταξιούχους και όχι να το καταργήσει». Ενώ, αντίθετα, στο 3ο Μνημόνιο Τσίπρα-Καμμένου γράφει επί λέξει: «Έως τον Οκτώβριο 2015 (βασικό παραδοτέο) οι αρχές θα θεσπίσουν νομοθετικά περαιτέρω μεταρρυθμίσεις που θα αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2016: … ι) τη σταδιακή κατάργηση του επιδόματος αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για όλους τους συνταξιούχους έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2019, αρχίζοντας με το ανώτερο 20% των δικαιούχων το Μάρτιο 2016».
6.Για τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις και τα 5 ευρώ στα νοσοκομεία: Σε αντίθεση με τα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ, στο 3ο Μνημόνιο Τσίπρα-Καμμένου αναφέρεται ρητά ότι: «Έως τον Οκτώβριο 2015 (βασικό παραδοτέο) οι αρχές θα θεσπίσουν νομοθετικά περαιτέρω μεταρρυθμίσεις που θα αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2016: … ια) αποκατάσταση του παράγοντα διατηρησιμότητας της μεταρρύθμισης του 2012 ή εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτών εναλλακτικών μέτρων στο συνταξιοδοτικό σύστημα. Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα αποφασίσουν αν θα επαναφέρουν το τέλος των 5 ευρώ βάσει ελέγχου των πόρων για τις επισκέψεις στα νοσοκομεία ή αν θα λάβουν ισοδύναμα δημοσιονομικά μέτρα και μέτρα διαχείρισης της ζήτησης».
7.Για τα πρωτογενή πλεονάσματα: Η Ελλάδα με το e-mail Χαρδούβελη, έκλεινε οριστικά την περίοδο των Μνημονίων, διευθετούσε οριστικά το ζήτημα του χρέους, έβγαινε στις αγορές έχοντας το δίχτυ ασφαλείας της «προληπτικής πιστωτικής γραμμής» για να καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες. Έκανε κουμάντο στο σπίτι της! Αλλά ο κ. Τσίπρας δεν άφησε τη χώρα να βγεί από την κηδεμονία των Μνημονίων. Λέγοντας ψέματα. Καμία Έκθεση, κανενός διεθνούς οργανισμού, δεν προέβλεπε δημοσιονομικό κενό μετά το 2015. Δεν προέβλεπε καμία ανάγκη για πρόσθετα μέτρα. Γιατί; Επειδή η Ελλάδα αναπτυσσόταν! Αύξηση του ΑΕΠ 2,9% το 2015, 3,7% το 2016, 3,5% το 2017, 3,3% το 2018, προέβλεπε το «κακό» ΔΝΤ. Η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων ήταν αυτοτροφοδοτούμενη από την ανάπτυξη! Και τα έσοδα που αυτή φέρνει! Και ο κ. Τσίπρας συγκρίνει τώρα τα πλεονάσματα της προηγούμενης κυβέρνησης που επιτυγχάνονταν με την οικονομία να αναπτύσσεται γοργά, με τους νέους στόχους της κυβέρνησης Τσίπρα μέσα σε ένα πολύ δυσμενέστερο περιβάλλον ύφεσης και ελλειμμάτων που ο ίδιος δημιούργησε! Επομένως, οι χαμηλότεροι στόχοι πρωτογενών πλεονασμάτων, δεν συνιστούν «διαπραγματευτική επιτυχία». Συνιστούν αναγκαστική προσγείωση στην πρωτοφανή επιδείνωση των δεδομένων της οικονομίας, εξαιτίας των εγκληματικών χειρισμών της Κυβέρνησης. Ενώ ανοίγουν χρηματοδοτικές «τρύπες» για την κάλυψη των οποίων ο κ. Τσίπρας κατέφυγε σε νέα δανεικά 86 δις ευρώ από τους «κακούς» εταίρους μας που προεκλογικά ξόρκιζε.
8.Για το θέμα του χρέους: Tο θέμα της αναδιάρθρωσης του δημοσίου χρέους της Ελλάδας ήταν πάντα στο τραπέζι, χάρη στην προηγούμενη κυβέρνηση μας. Η ανάγκη αναδιάρθρωσης του χρέους, συναρτώμενη με την επίτευξη των στόχων του Δευτέρου Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής, είχε πανηγυρικά διατυπωθεί στη Δήλωση του Eurogroup Νοεμβρίου 2012 και επαναλήφθηκε σε ανάλογη Δήλωση τον Μάϊο του 2014. Μάλιστα, οι Δηλώσεις αυτές άφηναν ανοικτά πολλά περιθώρια για να χρησιμοποιηθούν τα εργαλεία που θα ήταν προσφορότερα για αυτή την αναδιάρθρωση του Ελληνικού δημοσίου χρέους (συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων επιτοκίων και επίσης επιμήκυνσης μέσω επίσης μεγαλύτερης περιόδου χάριτος και αποπληρωμής), ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η βιωσιμότητά του. Αντίθετα, τόσο στη Δήλωση του Eurogroup 20ης Φεβρουαρίου 2015, όσο και στη Δήλωση της Συνόδου Κορυφής για το Ευρώ της 12ης Ιουλίου 2015, αναφέρεται ρητά ότι «οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τηρήσουν πλήρως και εγκαίρως τις χρηματοοικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους». Ταυτόχρονα, στη Δήλωση της 12ης Ιουλίου 2015 αναφέρεται επίσης ρητά ότι «δεν μπορούν να αναληφθούν απομειώσεις της ονομαστικής αξίας του χρέους». Επίσης, στην ίδια Δήλωση τονίζεται ότι «η Ευρωομάδα παραμένει έτοιμη να εξετάσει, εάν χρειαστεί, πιθανά πρόσθετα μέτρα (πιθανή παράταση των περιόδων χάριτος και αποπληρωμής), για να εξασφαλιστεί ότι οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες παραμένουν σε βιώσιμο επίπεδο».
9.Για το ζήτημα των επαναπροσλήψεων: Η Ελλάδα xρειάζεται μικρότερο, αλλά επιτελικό, Κράτος.Πολλές φορές έχουμε καταστήσει σαφές ότι είμαστε μετωπικά αντίθετοι σε σκέψεις ρεβανσισμού. Σεβόμαστε τη συντριπτική πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων που ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και θα προσπαθήσουμε να συντονίσουμε μαζί τους τη δράση μας για ένα κράτος λειτουργικό και φιλικό στον πολίτη που να σέβεται τα χρήματα των φορολογουμένων.
10.Για τη φοροδιαφυγή: Ο ΣΥΡΙΖΑ στο «πλήρες και κοστολογημένο» Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης υποσχόταν ότι από την πάταξη της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, μεταξύ άλλων και με την είσπραξη ποσών από τη λίστα Λαγκάρντ, τη λίστα Λιχνεστάιν κ.λ.π. θα «έβαζε» στο δημόσιο ταμείο 3 δις ευρώ «με σχέδιο υλοποίησης έξι μηνών». Βέβαια ο αρμόδιος Υπουργός Επικρατείας Π. Νικολούδης, απαντώντας σε ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, στις 03 Απριλίου 2015, παραδέχτηκε ότι ο έλεγχος υποθέσεων όπως της «λίστας Λαγκάρντ, είναι διαδικασία «δύσκολη» και χρονοβόρα, ενώ οποιαδήποτε «πληροφορία» πρέπει να συνεκτιμηθεί «με άλλα στοιχεία» (03.04.2015) … ενώ σε συνέντευξή του σε βελγική εφημερίδα, στις 9 Απριλίου 2015 δήλωσε ότι μπορεί να εισπράξει 2,5 - 3 δις € από τη φοροδιαφυγή, αλλά σε 5-6 χρόνια (!) και όχι σε έξι μήνες όπως υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Αφού λοιπόν ακόμη και σήμερα συνεχίζει την κοροϊδία, μπορεί να απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ πόσα ευρώ έβαλε στο δημόσιο ταμείο ο ΣΥΡΙΖΑ από τη λίστα Λαγκάρντ επί οκτώ μήνες τώρα;
antinewsΤι παρέλαβε και τι παρέδωσε η Κυβέρνηση Σαμαρά / Τι παραδίδει η Κυβέρνηση Τσίπρα
α/α
|
Τι παραλάβαμε
|
Τι παραδώσαμε στην κυβέρνηση Τσίπρα
|
Η κυβέρνηση Τσίπρα
παραδίδει |
1
|
Ύφεση: -8,9% το 2011
|
Ανάπτυξη: 0,8% το 2014, πρόβλεψη 2,5% με 2,9% το 2015
|
Ύφεση: -2% έως -4% το 2015
|
2
|
Πρωτογενές Έλλειμμα 2,3% του ΑΕΠ το 2011
|
2 χρόνια πρωτογενούς πλεονάσματος (2013 και 2014)
|
Πρωτογενές Έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ το 2015 (με 4 δισ. ευρώ επιπλέον μέτρα)
|
3
|
Απώλεια εμπιστοσύνης, αποκλεισμό από τις αγορές, πολύ υψηλά spreads
|
Ανάκτηση εμπιστοσύνης, έξοδο στις αγορές (δύο φορές το 2014), συρρίκνωση των spreads
|
Κρίση εμπιστοσύνης, αποκλεισμό από τις αγορές, εκτίναξη των spreads, 3ο Μνημόνιο
|
4
|
Ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου: 9 δισ. ευρώ το 2011
|
Αποπλήρωσε σε 2 χρόνια 6 δισ. ευρώ (3 δισ. ευρώ το 2014)
|
Αύξησε τις ληξιπρόθεσμες οφειλές: 7,5 δισ. ευρώ το 2015
|
5
|
Τραπεζικό σύστημα με ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης
|
Τραπεζικό σύστημα πλήρως κεφαλαιοποιημένο
|
Τραπεζικό σύστημα με κεφαλαιακούς περιορισμούς και ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησης
|
6
|
Καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών στα 151 δισ. ευρώ τον Ιούνιο 2012
|
Καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών στα 160 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο 2014
|
Καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών στα 122 δισ. ευρώ τον Ιούνιο 2015
|
7
|
Γενικό Δείκτη Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 580 μονάδες
|
Γενικό Δείκτη Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 814 μονάδες
|
Γενικό Δείκτη Χρηματιστηρίου Αθηνών στις 635 μονάδες (21/8)
|
1.Η αλήθεια για το «Ζάππειο»: Το λάθος του 1ου Μνημονίου με τους λάθος πολλαπλασιαστές το επισημάναμε στο Ζάππειο 1 και το παραδέχτηκε μετά και το ίδιο το ΔΝΤ. Στο 2ο Μνημόνιο αυτό το διορθώσαμε. Για αυτό και πιάναμε τους στόχους, ενώ πριν δεν έπιαναν κανένα στόχο.
·Την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου; Αρχικά ήθελε να την απαγορεύσει ο κ. Παπανδρέου, μετά την προσυπέγραψε. Ύστερα αρχίσαμε να την υλοποιούμε και σήμερα την προσυπέγραψε και ο κ. Τσίπρας.
·Τον μηδενισμό του ελλείμματος; Αρχικά τον ειρωνεύτηκαν, αλλά εμείς πετύχαμε πρωτογενή πλεονάσματα δύο συνεχόμενα έτη. Φέτος πηγαίναμε για τρίο έτος με πρωτογενή πλεόνασμα και μηδενικό δημοσιονομικό έλλειμμα στον τρίτο χρόνο της διακυβέρνησής μας όπως είχαμε υποσχεθεί. Αλλά μας γύρισαν στα ελλείμματα πάλι και στα Μνημόνια, για να υποσχεθεί ο κ. Τσίπρας ότι θα ξαναεπιστρέψει στα πλεονάσματα, αλλά με τρία χρόνια καθυστέρηση!
·Την αξιολόγηση στο Δημόσιο; Την υποσχεθήκαμε, την ξεκινήσαμε, την σταμάτησαν και τώρα την προσυπέγραψαν και αυτοί… Το χτύπημα της γραφειοκρατίας; Ήδη πετύχαμε σε δύο χρόνια να προχωρήσει το ηλεκτρονικό κράτος. Το 96% των φορολογικών δηλώσεων υποβάλλονται και διορθώνονται ηλεκτρονικά, χωρίς τη μεσολάβηση του εφοριακού, όπως είχαμε υποσχεθεί, ενώ και ο επαναστατικός νόμος για την έγκριση επενδύσεων κατήργησε χιλιόμετρα γραφειοκρατίας.
·Το κοινωνικό μέρισμα ανάπτυξης προς τους ασθενέστερους από την υπέρβαση των δημοσιονομικών στόχων; Όταν το είπαμε κάποιοι το χλεύαζαν. Εμείς το δώσαμε! 450 εκατ. ευρώ το 2014. Ο ΣΥΡΙΖΑ έκοψε και αυτά που δίναμε (π.χ. επίδομα πετρελαίου θέρμανσης) και τώρα υπόσχεται να το διεκδικήσει στο μέλλον.
Αυτά και πολλά ακόμη που δεν προλάβαμε ήταν τα Ζάππεια. Κυρίως όμως στο Ζάππειο 1 πρωτοαναφέρθηκαν οι μειώσεις φόρων που εμείς αρχίσαμε. Και τώρα ο κ. Τσίπρας αυξάνει παντού τους φόρους. Και στην εστίαση και στην εισφορά αλληλεγγύης και στο φόρο εισοδήματος.
Δεν υποσχεθήκαμε ποτέ να μοιράσουμε χρήματα που δεν είχαμε, όπως οι κ. Τσίπρας. Βάλαμε την
ατζέντα των μεταρρυθμίσεων στα Ζάππεια και όλοι έσπευσαν να ακολουθήσουν μετά. Τα περισσότερα τα ξεκινήσαμε. Πολλά τα προχωρήσαμε. Και ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη και σήμερα, έχει το θράσος να εξακολουθεί να μας κατηγορεί γιατί στα μόλις δυόμιση χρόνια δεν προλάβαμε να θεραπεύσουμε όλες τις στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα επί δεκαετίες. Τις ίδιες στρεβλώσεις, τις ίδιες παθογένειες που αυτοί θέλουν να διατηρήσουν ανέπαφες για να ικανοποιήσουν την κομματική τους πελατεία, αδιαφορώντας για το μέλλον της Πατρίδας!
2.Για το μείγμα πολιτικής: Ο σχεδιασμός του πρώτου Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής βασίστηκε σε υπερβολικά αισιόδοξες προβλέψεις για το βάθος και τη διάρκεια της ύφεσης, το μέγεθος των δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών, τη σύνθεση και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής. Λάθη και απλουστευτικές προσεγγίσεις που η Νέα Δημοκρατία είχε έγκαιρα επισημάνει. Και δικαιώθηκε. Μετά τις διπλές εθνικές εκλογές του 2012, η κυβέρνηση Σαμαρά ακολούθησε ένα διαφορετικό μείγμα δημοσιονομικής προσαρμογής, με έμφαση στη συγκράτηση των δαπανών, αντί της αύξησης των εσόδων. Έτσι, στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2013-2016 το 70% περίπου των μέτρων αφορούσε περιστολή δαπανών και μόλις το 30% περίπου αφορούσε την αύξηση εσόδων. Το γεγονός αυτός αποτυπώθηκε και στην Έκθεση της ΕΕ “PublicFinancesintheEU” (Νοέμβριος 2014), όπου φαίνεται η ραγδαία αποκλιμάκωση των δαπανών, κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ, και η σταθεροποίηση των εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης, περίπου στο μέσο όρο της ΕΕ. Χάρη στην αλλαγή μείγματος προσαρμογής, η ελληνική οικονομία κατάφερε να ανακάμψει από τη βαθιά ύφεση και να μετατρέψει τα χρόνια πρωτογενή ελλείμματα του Κρατικού Προϋπολογισμού και τα επίσης χρόνια ελλείμματα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σε πλεονάσματα. Στο τέλος του 2014, είχαν εξαλειφθεί τα δίδυμα ελλείμματα και είχαν αντικατασταθεί με πλεονάσματα, ενώ η βαθιά ύφεση μετατράπηκε σε ανάπτυξη και η υψηλή ανεργία είχε αρχίσει να αποκλιμακώνεται.
3.Για τον ΕΝΦΙΑ: Γράφει ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ μονιμοποίησε το χαράτσι επί της ακίνητης περιουσίας με τη νομοθέτηση του ΕΝΦΙΑ τη στιγμή που η κυβέρνηση της Αριστεράς προσπαθεί να ανακατανείμει τα βάρη του υπέρ των αδύναμων κοινωνικών ομάδων και των μικροϊδιοκτητών». Δηλαδή, η διατήρηση του ίδιου εισπρακτικού στόχου του ΕΝΦΙΑ για το 2015 και 2016, ακόμη και μετά την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, «βαφτίζεται», ανακατανομή των βαρών. Να είναι σίγουροι στον ΣΥΡΙΖΑ ότι οι μικροϊδιοκτήτες που θα λάβουν το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ 2015 αμέσως μετά τις εκλογές θα το διαπιστώσουν στην τσέπη τους. Όσο για τη μονιμοποίηση του «χαρατσιού» (ΕΕΤΗΔΕ), η κυβέρνηση Σαμαρά το μείωσε δύο φορές. Το 2013 με το ΕΕΤΑ κατά 15% οριζόντια και το 2014 με τον ΕΝΦΙΑ κατά 15% περίπου μεσοσταθμικά.
4.Για το ΦΠΑ στα ξενοδοχεία: Είπαμε όχι στην αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στα φάρμακα και στα λοιπά προϊόντα που βρίσκονταν στο χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ. Είπε όχι στην αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά. Είπε όχι στην κατάργηση του μεσαίου συντελεστή ΦΠΑ. Δέχτηκε μόνο την μετάταξη του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, ως το αναγκαίο τίμημα που έπρεπε να πληρωθεί για να κλείσει θετικά η τελευταία αξιολόγηση που θα έκλεινε οριστικά και την εποχή των Μνημονίων. Ενώ η κυβέρνηση Τσίπρα, έχασε 6 μήνες, προκάλεσε κρίση εμπιστοσύνης, στάση πληρωμών, εσωτερικό αναγκαστικό δανεισμό, έκλεισε τις τράπεζες, επέβαλλε ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων (capitalcontrols) και επανέφερε την οικονομία από την ανάπτυξη στην ύφεση και από τα πλεονάσματα στα ελλείμματα. Τελικά, μετά από παλινωδίες και ερασιτεχνισμούς μηνών και μετά από ένα ανεκδιήγητο «δημοψήφισμα-παρωδία», σε κρίση πανικού μπροστά στην εθνική καταστροφή που θα ερχόταν με την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ και την ΕΕ, «συνθηκολόγησε άνευ όρων» στη σύναψη του 3ου, επώδυνου, Μνημονίου Τσίπρα-Καμμένου, με νέα μέτρα τουλάχιστον 13 δις ευρώ, εκ των οποίων 2,4 δις ευρώ περίπου από την αύξηση του ΦΠΑ, με νέα δανεικά έως 86 δις ευρώ που εκτοξεύουν το δημόσιο χρέος και παρατείνουν την κηδεμονία της χώρας για πολλά χρόνια.
5.Για το ΕΚΑΣ: Ο ΣΥΡΙΖΑ «εφεύρε» ότι στο “e-mail Χαρδούβελη”, περιλαμβανόταν τάχα δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης για κατάργηση του ΕΚΑΣ. Μόνο που η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική. Στο «e-mail Χαρδούβελη» για το ΕΚΑΣ επί λέξει αναφέρεται (σελ. 31): «πρέπει να καταστεί ξεκάθαρο ότι η πρόθεση [της Κυβέρνησης] είναι να εξορθολογήσει και να απλοποιήσει το ΕΚΑΣ προκειμένου να υποστηρίξει πραγματικά τους χαμηλοσυνταξιούχους και όχι να το καταργήσει». Ενώ, αντίθετα, στο 3ο Μνημόνιο Τσίπρα-Καμμένου γράφει επί λέξει: «Έως τον Οκτώβριο 2015 (βασικό παραδοτέο) οι αρχές θα θεσπίσουν νομοθετικά περαιτέρω μεταρρυθμίσεις που θα αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2016: … ι) τη σταδιακή κατάργηση του επιδόματος αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για όλους τους συνταξιούχους έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2019, αρχίζοντας με το ανώτερο 20% των δικαιούχων το Μάρτιο 2016».
6.Για τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις και τα 5 ευρώ στα νοσοκομεία: Σε αντίθεση με τα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ, στο 3ο Μνημόνιο Τσίπρα-Καμμένου αναφέρεται ρητά ότι: «Έως τον Οκτώβριο 2015 (βασικό παραδοτέο) οι αρχές θα θεσπίσουν νομοθετικά περαιτέρω μεταρρυθμίσεις που θα αρχίσουν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2016: … ια) αποκατάσταση του παράγοντα διατηρησιμότητας της μεταρρύθμισης του 2012 ή εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτών εναλλακτικών μέτρων στο συνταξιοδοτικό σύστημα. Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα αποφασίσουν αν θα επαναφέρουν το τέλος των 5 ευρώ βάσει ελέγχου των πόρων για τις επισκέψεις στα νοσοκομεία ή αν θα λάβουν ισοδύναμα δημοσιονομικά μέτρα και μέτρα διαχείρισης της ζήτησης».
7.Για τα πρωτογενή πλεονάσματα: Η Ελλάδα με το e-mail Χαρδούβελη, έκλεινε οριστικά την περίοδο των Μνημονίων, διευθετούσε οριστικά το ζήτημα του χρέους, έβγαινε στις αγορές έχοντας το δίχτυ ασφαλείας της «προληπτικής πιστωτικής γραμμής» για να καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες. Έκανε κουμάντο στο σπίτι της! Αλλά ο κ. Τσίπρας δεν άφησε τη χώρα να βγεί από την κηδεμονία των Μνημονίων. Λέγοντας ψέματα. Καμία Έκθεση, κανενός διεθνούς οργανισμού, δεν προέβλεπε δημοσιονομικό κενό μετά το 2015. Δεν προέβλεπε καμία ανάγκη για πρόσθετα μέτρα. Γιατί; Επειδή η Ελλάδα αναπτυσσόταν! Αύξηση του ΑΕΠ 2,9% το 2015, 3,7% το 2016, 3,5% το 2017, 3,3% το 2018, προέβλεπε το «κακό» ΔΝΤ. Η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων ήταν αυτοτροφοδοτούμενη από την ανάπτυξη! Και τα έσοδα που αυτή φέρνει! Και ο κ. Τσίπρας συγκρίνει τώρα τα πλεονάσματα της προηγούμενης κυβέρνησης που επιτυγχάνονταν με την οικονομία να αναπτύσσεται γοργά, με τους νέους στόχους της κυβέρνησης Τσίπρα μέσα σε ένα πολύ δυσμενέστερο περιβάλλον ύφεσης και ελλειμμάτων που ο ίδιος δημιούργησε! Επομένως, οι χαμηλότεροι στόχοι πρωτογενών πλεονασμάτων, δεν συνιστούν «διαπραγματευτική επιτυχία». Συνιστούν αναγκαστική προσγείωση στην πρωτοφανή επιδείνωση των δεδομένων της οικονομίας, εξαιτίας των εγκληματικών χειρισμών της Κυβέρνησης. Ενώ ανοίγουν χρηματοδοτικές «τρύπες» για την κάλυψη των οποίων ο κ. Τσίπρας κατέφυγε σε νέα δανεικά 86 δις ευρώ από τους «κακούς» εταίρους μας που προεκλογικά ξόρκιζε.
8.Για το θέμα του χρέους: Tο θέμα της αναδιάρθρωσης του δημοσίου χρέους της Ελλάδας ήταν πάντα στο τραπέζι, χάρη στην προηγούμενη κυβέρνηση μας. Η ανάγκη αναδιάρθρωσης του χρέους, συναρτώμενη με την επίτευξη των στόχων του Δευτέρου Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής, είχε πανηγυρικά διατυπωθεί στη Δήλωση του Eurogroup Νοεμβρίου 2012 και επαναλήφθηκε σε ανάλογη Δήλωση τον Μάϊο του 2014. Μάλιστα, οι Δηλώσεις αυτές άφηναν ανοικτά πολλά περιθώρια για να χρησιμοποιηθούν τα εργαλεία που θα ήταν προσφορότερα για αυτή την αναδιάρθρωση του Ελληνικού δημοσίου χρέους (συμπεριλαμβανομένων των χαμηλότερων επιτοκίων και επίσης επιμήκυνσης μέσω επίσης μεγαλύτερης περιόδου χάριτος και αποπληρωμής), ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω η βιωσιμότητά του. Αντίθετα, τόσο στη Δήλωση του Eurogroup 20ης Φεβρουαρίου 2015, όσο και στη Δήλωση της Συνόδου Κορυφής για το Ευρώ της 12ης Ιουλίου 2015, αναφέρεται ρητά ότι «οι ελληνικές αρχές επαναλαμβάνουν την κατηγορηματική δέσμευσή τους να τηρήσουν πλήρως και εγκαίρως τις χρηματοοικονομικές τους υποχρεώσεις προς όλους τους πιστωτές τους». Ταυτόχρονα, στη Δήλωση της 12ης Ιουλίου 2015 αναφέρεται επίσης ρητά ότι «δεν μπορούν να αναληφθούν απομειώσεις της ονομαστικής αξίας του χρέους». Επίσης, στην ίδια Δήλωση τονίζεται ότι «η Ευρωομάδα παραμένει έτοιμη να εξετάσει, εάν χρειαστεί, πιθανά πρόσθετα μέτρα (πιθανή παράταση των περιόδων χάριτος και αποπληρωμής), για να εξασφαλιστεί ότι οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες παραμένουν σε βιώσιμο επίπεδο».
9.Για το ζήτημα των επαναπροσλήψεων: Η Ελλάδα xρειάζεται μικρότερο, αλλά επιτελικό, Κράτος.Πολλές φορές έχουμε καταστήσει σαφές ότι είμαστε μετωπικά αντίθετοι σε σκέψεις ρεβανσισμού. Σεβόμαστε τη συντριπτική πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων που ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και θα προσπαθήσουμε να συντονίσουμε μαζί τους τη δράση μας για ένα κράτος λειτουργικό και φιλικό στον πολίτη που να σέβεται τα χρήματα των φορολογουμένων.
10.Για τη φοροδιαφυγή: Ο ΣΥΡΙΖΑ στο «πλήρες και κοστολογημένο» Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης υποσχόταν ότι από την πάταξη της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, μεταξύ άλλων και με την είσπραξη ποσών από τη λίστα Λαγκάρντ, τη λίστα Λιχνεστάιν κ.λ.π. θα «έβαζε» στο δημόσιο ταμείο 3 δις ευρώ «με σχέδιο υλοποίησης έξι μηνών». Βέβαια ο αρμόδιος Υπουργός Επικρατείας Π. Νικολούδης, απαντώντας σε ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, στις 03 Απριλίου 2015, παραδέχτηκε ότι ο έλεγχος υποθέσεων όπως της «λίστας Λαγκάρντ, είναι διαδικασία «δύσκολη» και χρονοβόρα, ενώ οποιαδήποτε «πληροφορία» πρέπει να συνεκτιμηθεί «με άλλα στοιχεία» (03.04.2015) … ενώ σε συνέντευξή του σε βελγική εφημερίδα, στις 9 Απριλίου 2015 δήλωσε ότι μπορεί να εισπράξει 2,5 - 3 δις € από τη φοροδιαφυγή, αλλά σε 5-6 χρόνια (!) και όχι σε έξι μήνες όπως υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Αφού λοιπόν ακόμη και σήμερα συνεχίζει την κοροϊδία, μπορεί να απαντήσει ο ΣΥΡΙΖΑ πόσα ευρώ έβαλε στο δημόσιο ταμείο ο ΣΥΡΙΖΑ από τη λίστα Λαγκάρντ επί οκτώ μήνες τώρα;
Μοιραστείτε
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου