Οι πιέσεις Λαγκάρντ για ελάφρυνση του χρέους, οι θέσεις του Μ. Σουλτς για την ελληνική κρίση και το ιστορικό προηγούμενο μιας χώρας με δικτατορία ως μέλος του ΝΑΤΟ απασχολούν τις γερμανικές εφημερίδες.
Η επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ παρότρυνε τους δανειστές να παρουσιάσουν λεπτομερείς προτάσεις για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, γράφει η Süddeutsche Zeitung σε άρθρο με τίτλο «Η Λαγκάρντ πιέζει». Η εφημερίδα του Μονάχου επισημαίνει: «Η κατ΄ αρχήν συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Eurogroup στη Μάλτα "δείχνει προς τη σωστή κατεύθυνση", δήλωσε η κ. Λαγκάρντ στις Βρυξέλλες ενόψει της εαρινής συνόδου του Ταμείου, προσθέτοντας ωστόσο ότι "έχει καλυφθεί μόλις ο μισός δρόμος". Στη διαδικτυακή του σελίδα το περιοδικό Der Spiegel σημειώνει: «Η επικεφαλής του ΔΝΤ ζητά από τους πιστωτές να ξεκινήσουν σύντομα συζητήσεις για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Μόνο τότε το Ταμείο θα αποφανθεί αν θα συμμετάσχει στο τρίτο πρόγραμμα στήριξης».
Σουλτς: «Εξαρτάται από την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων»
Στις θέσεις του Μάρτιν Σουλτς σχετικά με την κρίση στην Ελλάδα, αναφέρεται η εφημερίδα Tagesspiegel: «Ο Μ. Σουλτς γνωρίζει ότι με το ελληνικό ζήτημα δεν μπορεί να κερδίσει την γερμανική κοινή γνώμη. Όταν η συζήτηση φθάνει στα δάνεια προς την Ελλάδα, εξανεμίζεται ο ενθουσιασμός πολλών Γερμανών για την Ευρώπη. Έτσι ο υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών για την καγκελαρία ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός όταν τη Δευτέρα ρωτήθηκε από τους ανταποκριτές ξένου τύπου στο Βερολίνο τι θα κάνει, αν εκλεγεί, διαφορετικά από ότι η Α. Μέρκελ στη διαχείριση της ελληνικής κρίσης. (..) Απάντησε ότι "το ερώτημα πως θα κρατήσουμε την Ελλάδα στην ευρωζώνη και πως η χώρα θα επιστρέψει στην ανάπτυξη εξαρτάται από την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων". Η θέση αυτή δεν διαφέρει και πολύ από τις απόψεις του Β. Σόιμπλε, ο οποίος είχε συνδέσει την παραμονή της Ελλάδας στην ευρωζώνη από την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων».
400 εκ. ευρώ θα επενδύσει η Fraport σε ελληνικά αεροδρόμια
Με αφορμή την ανάληψη της διαχείρισης 14 ελληνικών αεροδρομίων από την γερμανική Fraport η Frankfurter Allgemeine Zeitung παρατηρεί: «400 εκ. ευρώ θα επενδύσει η Fraport στον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων. Για 40 χρόνια η εταιρία διαχείρισης αεροδρομίων αναλαμβάνει μικρότερα και μεγαλύτερα αεροδρόμια, όπως εκείνο της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κω, της Κέρκυρας και των Χανίων. Σε πέντε από αυτά θα κατασκευαστούν νέοι χώροι άφιξης και αναχώρησης. Εκτός από τα εφάπαξ 1,2 δις ευρώ η Fraport θα καταβάλλει κάθε χρόνο στο ελληνικό δημόσιο 22,9 εκ ευρώ, καθώς και το 28,5% του κέρδους από την αξιοποίηση των αεροδρομίων.
Ελλάδα 1967: Μια δικτατορία στο ΝΑΤΟ
Λίγες μέρες πριν το δημοψήφισμα στην Τουρκία η Die Zeit απαντά στο ερώτημα αν έχει υπάρξει μέλος του ΝΑΤΟ χώρα με καθεστώς δικτατορίας: «Έχει ξαναγίνει, όταν πριν από 50 χρόνια αξιωματικοί του ελληνικού στρατού έκαναν πραξικόπημα». Η εβδομαδιαία εφημερίδα παραθέτει τα σημαντικότερα γεγονότα της περιόδου 1967-1974 και σημειώνει αναφερόμενη στην κατάρρευση της χούντας μετά την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο: «Αμερικανοί και ΝΑΤΟ άφησαν όλα αυτά να συμβούν, συμπεριλαμβανομένης και της τουρκικής επίθεσης στην Κύπρο. Αντιδρώντας ο δημοκρατικά εκλεγμένος Κων/νος Καραμανλής ανακοίνωνε την αποχώρηση της Ελλάδας από το ΝΑΤΟ. Για επτά χρόνια η χώρα βρίσκονταν εκτός νατοϊκής συμμαχίας. Οι αντίπαλοι της χούντας πιστεύουν ότι επτά χρόνια νωρίτερα, δηλαδή το 1967, το ΝΑΤΟ θα έπρεπε να είχε αποκλείσει την Ελλάδα από την συμμαχία, καταλήγει η εφημερίδα Die Zeit. Στέφανος Γεωργακόπουλος
Μοιραστείτε
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου