Όλα ...«τα ωραία» έχουν και ένα τέλος.
Κυριαρχούν πλέον στην αγορά καυσίμων τα Ελληνικά Πετρέλαια με την εξαγορά του δικτύου πρατηρίων και των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων της ΒΡ Ελλάδος.
Τα ΕΛΛΠΕ απέκτησαν μερίδιο 29% ως 30% στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών με τα περίπου 1.200 πρατήρια της ΒP που απέκτησαν πριν λίγες ημέρες.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες ολοκληρώθηκε από ομίλους της αγοράς η εκδήλωση και επίσημα του ενδιαφέροντος για τα περίπου 700 πρατήρια της Shell.
Το τίμημα που έχει θέσει υπό προϋποθέσεις η Shell (έχει μερίδιο αγοράς 13%), περί τα 400 εκατομμύρια ευρώ, δεν έχει προσφερθεί από κανέναν.
Υπό της παρούσες συνθήκες κρίσης τα ποσά που θέλει η Shell είναι εξωπραγματικά. Είναι χαρακτηριστική η φράση που είπε προσφάτως σε δείπνο ο κ. Δ. Μελισσανίδης : «Μάλλον για 400 εκατομμύρια... χαστούκια είναι η πρόταση!».
Συνεπώς η «δεύτερη πράξη» θα παιχθεί με απευθείας διαπραγματεύσεις στο Λονδίνο. Σε αυτές θα κληθούν να συμμετάσχουν όσοι κατέθεσαν προσφορές και οι οποίοι, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, είναι η Μotor Οil και η ισραηλινή Delek, ενδεχομένως και τρίτος αλλοδαπός όμιλος.
Στη χώρα μας υπάρχουν κάποιες....ιδιαιτερότητες, οι οποίες αποτελούν λόγους που κάνουν τις δύο πολυεθνικές να μας ... εγκαταλείπουν . Το βαρύ πρόστιμο των 50 εκατ. ευρώ που υπεβλήθη ,για δημιουργία καρτέλ, στις δύο εταιρείες είναι ο ένας λόγος.
Άλλος λόγος είναι ότι η ΒΡ και η Shell διαθέτουν πρατήρια-μπουτίκ με υψηλές τιμές, ενώ η στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερα καύσιμα δεν ευνοεί την παραμονή τους στον ανταγωνισμό.
Στο εγγύς μέλλον αναμένεται και μείωση του αριθμού των πρατηρίων στη χώρα μας, που είναι περί τα 8.200 σε όλη τη χώρα, εξέλιξη που ευνοεί μικρές εταιρείες με χαμηλά λειτουργικά έξοδα.
Ο τρίτος λόγος είναι ότι δεν ευοδώθηκαν οι ...«πιέσεις τους» προς την κυβέρνηση μέσω των ...διαφόρων γνωστών καναλιών που ξεκινούν από την Πρεσβεία και φθάνουν ...στους δρόμους και τα πεζοδρόμια.
Ήθελαν το φιλέτο της Εγνατίας οδού αλλά η πόρτα ... έκλεισε κατάμουτρα. Βλέπετε εκεί δεν θα υπάρχει καθόλου ανταγωνισμός , όπως σε όλα τα πρατήρια των εθνικών οδών, οι τιμές καυσίμων των οποίων είναι ιδιαίτερα υψηλές και κάποιες φορές ακριβαίνουν..... απότομα μόλις νυχτώσει και πέφτουν λίγο με το ξημέρωμα!...
Eπί της Εγνατίας οδού δεν υπάρχουν ακόμα καθόλου πρατήρια καυσίμων.Η εξήγηση είναι ότι η εταιρεία του αυτοκινητοδρόμου, η Εγνατία οδός, δεν έχει αρχίσει ακόμη να χωροθετεί και να δημοπρατεί τα πρατήρια, κάτι που θα γίνει ως το τέλος του έτους.
Παλαιότερα το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας διαχειριζόταν τα πρατήρια στις εθνικές οδούς μονοπωλιακά και καθόριζε επακριβώς το σημείο στο οποίο θα κατασκευαστεί το πρατήριο, απαλλοτρίωνε χώρο 50 μέτρων δεξιά και αριστερά του πρατηρίου και στη συνέχεια καλούσε τις εταιρείες εμπορίας να υποβάλουν προσφορές ώστε να χτίσουν βενζινάδικο.
Ο νικητής κατέβαλλε (και πλέον καταβάλλει στον φορέα διαχείρισης της ΠΑΘΕ, αργότερα και στην Εγνατία οδό ΑΕ) ποσοστό επί του τζίρου, το οποίο ποικίλλει και συνήθως είναι αρκετά υψηλό.
Οι δύο πολυεθνικές λοιπόν ήθελαν αυτό το φιλέτο ...«με το ζόρι» και όταν διαπίστωσαν ότι..«στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα», σε συνάρτηση με τους δύο άλλους λόγους που προανέφερα( πρόστιμο 50 εκατ ευρώ για το καρτέλ και πρατήρια-μπουτίκ με υψηλές τιμές), αποφάσισαν να ...μας εγκαταλείψουν.
Κατάλαβαν ότι στην μετά ολυμπιακών αγώνων Ελλάδα έχουν ...αλλάξει πολλά. Άλλωστε όλα ...«τα ωραία» έχουν και ένα τέλος.
Πηγή: politis-gr











Σύμφωνα με το ίδιο, το μεγάλο πρόβλημα της Ευρώπης είναι το δημογραφικό. Ο σημερινός ρυθμός γεννήσεων είναι 1.5 γέννες ανά γυναίκα ενώ ο απαραίτητος ρυθμός ανανέωσης του πληθυσμού απαιτεί τουλάχιστον 2.1 γέννες ανά γυναίκα. Το πρόβλημα μάλιστα επιδεινώνεται περαιτέρω, καθώς οι χαμηλοί ρυθμοί των γεννήσεων συνδυάζονται παράλληλα τόσο με την μείωση των θανάτων όσο και την σημαντική αύξηση του προσδόκιμου ορίου ζωής…
Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση που θα αντιμετωπίσει η Ευρώπη είναι η διατήρηση ικανού αριθμού εργαζομένων έτσι ώστε να μπορεί να στηριχτεί και ο υπόλοιπος πληθυσμός (μη παραγωγικών πολιτών, συνταξιούχων κλπ.). Να διατηρηθούν δηλαδή τα ταμεία συντάξεων και οι όποιες κοινωνικές παροχές. Την δεκαετία του 1980 το εργατικό δυναμικό αυξήθηκε κατά 900.000 εργαζομένους καθ` έτος αλλά το 1995 ο αριθμός αυτός έπεσε στις μόλις 34.000. Υπολογίζεται ότι το 2020 θα αποσύρονται λόγω συνταξιοδότησης τουλάχιστον 500.000 άνθρωποι κάθε χρόνο. Σύμφωνα με έρευνες του ΟΗΕ και του ΟΑΣΑ, η Ε.Ε. θα χρειαστεί μια ετήσια εισροή περισσοτέρων των 1.5 εκατομμυρίων μεταναστών το 2050 μόνο και μόνο για να διατηρήσει τον σημερινό απαραίτητο αριθμό εργαζομένων. Τα αντίστοιχα νούμερα για την ανατολική Ευρώπη είναι ακόμη πιο μεγάλα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη πως στις εν λόγω περιοχές σημειώθηκε σχεδόν μηδενική μετανάστευση στις δεκαετίες `60 και `70 ενώ αντίθετα, η δυτική Ευρώπη, το ίδιο διάστημα, είχε δεχτεί τεράστιους αριθμούς μεταναστών από την Τουρκία, την Πορτογαλία, την Γιουγκοσλαβία και την Βόρεια Αφρική και αλλού.




