Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Κατεβάζουν και άλλες συμφωνίες οι αγωγοί! Συνεργασία Ελλάδας - Ρωσίας στον τομέα υψηλής τεχνολογίας

Πηγή : politis-gr

Είναι γεγονός ότι η Ρωσία και προσωπικά ο κ. Βλαντιμήρ Πούτιν ανασύνταξε την βιομηχανία της και προσπαθεί να δημιουργήσει συμμαχίες προκειμένου να διεισδύσει στις αγορές της δύσης.

Μία από αυτές ήταν και η συμμαχία με την χώρα μας (από τις πλέον σημαντικές και για τις δύο πλευρές) που οραματίστηκαν και έθεσαν σε εφαρμογή οι δύο άνδρες (κκ.Πούτιν- Καραμανλής)

Όταν τον Απρίλιο (εδώ) έγραφα ότι μετά την πολιτική των αγωγών θα έχουμε σαν συνέχεια την πολιτική των οπλικών συστημάτων, αλλά και την συνεργασία σε άλλους τομείς της βιομηχανίας μας , πολλοί είναι αλήθεια ότι δυσπιστούσαν και αντιμετώπιζαν τα γραφόμενα μου με αρκετή επιφυλακτικότητα.

Ήδη η συνεργασία στα οπλικά συστήματα τρέχει ενώ έχει ξεκινήσει και η συμμετοχή μας στο διαστημικό πρόγραμμα της Ρωσίας.

Μπορεί κάποιοι πολίτες ,ζώντας μέσα στην καθημερινότητα τους -ειδικά τώρα με την χρηματοπιστωτική κρίση και τα απόνερα της ύφεσης να μας ακουμπούν-να μην δίνουν και μεγάλη σημασία στο γεγονός ή κάποιοι άλλοι να τα αγνοούν παντελώς.

Όπως αγνοούσαν τις προεργασίες για την συμφωνίες των αγωγών και τους ανακάλυψαν με την υπογραφή των αντίστοιχων συμφωνιών, έτσι ακριβώς συμβαίνει και με τις προεργασίες και τις υπόλοιπες συμφωνίες της ατζέντας των συναντήσεων Καραμανλή –Πούτιν.

Εχθές ήρθαν να προστεθούν δύο ακόμη κρίκοι της επωφελούς συνεργασίας, που μεσοπρόθεσμα θα επιφέρουν πάρα πολύ σημαντικά οφέλη για την χώρα μας.

Συγκεκριμένα, υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας για συμμετοχή της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας στην παραγωγή, συντήρηση και επισκευή του ΒΕ-200, γνωστότερου ως Μπεριέβ (Beriev).

Είναι το πυροσβεστικό αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε και βοήθησε την χώρα μας το πύρινο καλοκαίρι του 2007 και το οποίο πλέον θα φτιάχνεται και από ελληνικά χέρια, μετά από συμφωνία του ΥΠΑΝ και του ρωσικού υπουργείου Εμπορίου.

Αντίστοιχη συνεργασία ανακοινώθηκε, και μάλιστα ….από το επίπεδο του σχεδιασμού, για το επιβατηγό MC-21, που έρχεται να ανταγωνιστεί τα Boeing 737 και Airbus 320.

Μετά λοιπόν τις τελευταίες …πινελιές στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας (..jd), εχθές με κοινή ανακοίνωση τους ,ο υπουργός Ανάπτυξης κ.Χρήστος Φώλιας και ο υπουργός Εμπορίου - Βιομηχανίας της Ρωσίας, κ.Βίκτορ Κχριστένκο, ανέφεραν ότι η ΕΑΒ και ο ρωσικός όμιλος «Ιρκούτ» υπογράφουν μνημόνια για:

-ανάδειξη της ΕΑΒ σε κέντρο συντήρησης και επισκευής των αεροσκαφών ΒΕ-200.

- συμμετοχή της στην κατασκευή δομικών τμημάτων του ΒΕ-200 και ηλεκτρονικών για διάφορους τύπους αεροσκαφών.

- συμμετοχή της στη σχεδίαση του επιβατικού MC-21 δυναμικότητας 150, 180 ή 220 θέσεων.

Ο κ.Χρήστος Φώλιας διευκρίνισε ότι η συνεργασία δεν προβλέπει υποχρέωση αγοράς των πυροσβεστικών αεροσκαφών από την χώρα μας.

Από την πλευρά του ο κ.Κχριστένκο τόνισε ότι «η έκταση και το εύρος λειτουργίας του κέντρου συντήρησης και επισκευής θα εξαρτηθεί και από την έκταση της ζήτησης του αεροσκάφους στην ευρωπαϊκή αγορά».

Όσο αφορά το επιβατικό MC-21, σύμφωνα με τον προγραμματισμό προβλέπεται η παραγωγή τουλάχιστον 1000 αεροσκαφών.

Η παραγωγή του MC-21 θα αρχίσει το 2014 .Αναλόγως της επιτυχίας της συνεργασίας με την ΕΑΒ σε αυτό το στάδιο ,θα καθοριστούν και οι δυνατότητες ……περαιτέρω ακόμα συνεργασίας.

Εκτός όμως της συνεργασίας στον τομέα της αεροναυπηγικής., είχαμε με την υπογραφή του μνημονίου και μια ακόμη νέα συμφωνία συνεργασίας Ελλάδας -Ρωσίας .

Η συμφωνία των δύο υπουργών προβλέπει συνεργασία ΚΑΙ στη φαρμακευτική βιομηχανία με ανταλλαγή τεχνογνωσίας και δημιουργία κοινών εταιριών έρευνας και παραγωγής φαρμάκων.

Πολλοί ισχυρίζονταν ότι η συνεργασία Ελλάδας-Ρωσίας θα ήταν μόνο… οι αγωγοί. Όπως βλέπετε …διαψεύστηκαν. Και από ότι είμαι σε θέση να ξέρω σας διαβεβαιώνω ότι θα επακολουθήσουν και νέες συμφωνίες συνεργασίας εντός του 2009.

Και αυτές θα είναι ακόμα πιο ….. «τραντακτές», που προβλέπεται να προκαλέσουν και αντίστοιχου μεγέθους … «αναταράξεις»!

Κατ` αυτόν τον τρόπο πραγματώνεται η πολιτική μιας χώρας και ουχί μέσω ανέξοδων και λαϊκίστικων ενεργειών και δηλώσεων.Το ζήτημα λοιπόν που τίθεται σε εμάς τους πολίτες είναι τι ακριβώς επιθυμούμε ;

Την άσκηση πολιτικής ή την…… παραγωγή παραπολιτικής ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: