Η πρόταση της Saab ήλθε σαν συνέχεια τόσο των πρόσφατων δηλώσεων του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κου Ευάγγελου Μειμαράκη ότι η «Ελλάδα θα προχωρήσει σε παραγγελία μαχητικών αεροσκαφών εντός του 2009», όσο και των δεδομένων επιχειρησιακών αναγκών της Πολεμικής Αεροπορίας λόγω απόσυρσης αεροσκαφών.
Τα επιχειρησιακά και τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους Gripen είναι γνωστά στους επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας από τις παρουσιάσεις που κατά καιρούς έγιναν από τα στελέχη της Gripen αλλά και από χρήστες-πιλότους της Σουηδικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η πρόταση
Η πρόταση της Saab περιλαμβάνει ένα συνολικό πακέτο με :
30 – 40 αεροσκάφη Gripen, νέας γενιάς, πολλαπλού ρόλου και ΝΑΤΟικών προδιαγραφών.
- Παραδόσεις αεροσκαφών που ξεκινούν σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
- Ενδιάμεση λύση με πλήρως επιχειρησιακά αεροσκάφη Gripen, για την κάλυψη άμεσων αναγκών έως την τελική παράδοση.
- Ευέλικτες χρηματοδοτικές λύσεις που καλύπτουν, όχι μόνο την προμήθεια των αεροσκαφών και την αρχική υποστήριξη, αλλά και την υποδομή και την εν συνεχεία υποστήριξη.
- Πρόγραμμα εκτεταμένης βιομηχανικής συνεργασίας για την ελαχιστοποίηση των οικονομικών επιπτώσεων και την ταυτόχρονη διασφάλιση της μεταφοράς κρίσιμων τεχνολογιών που περιλαμβάνει και πρόσβαση στους πηγαίους κώδικες του Gripen.
Όσον αφορά το κόστος απόκτησης των αεροσκαφών Gripen, γίνεται σαφές ότι θα είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο κόστος που κατέβαλε η Ελληνική κυβέρνηση το έτος 2005 για τα αεροσκάφη που τότε παρήγγειλε.
Με την πρόταση της η Saab, που για πρώτη φορά συνδυάζεται με ενδιάμεση λύση παράδοσης επιχειρησιακών αεροσκαφών Gripen, ενδυναμώνει την θέση της στην μελλοντική επιλογή αεροσκαφών από την Ελλάδα, διότι πέραν όλων των τεχνικοεπιχειρησιακών χαρακτηριστικών, το Gripen έχει μια οικονομική προσιτότητα συνδυασμένη με υψηλή επιχειρησιακή διαθεσιμότητα. Το Gripen έχει αποδεδειγμένα ασυναγώνιστο χαμηλό κόστος κτήσης και κόστος λειτουργίας (κόστος κύκλου ζωής) που είναι κατά προσέγγιση 40% χαμηλότερο από οποιοδήποτε συγκρίσιμο αεροσκάφος...
Το Gripen αξιοποιείται επιχειρησιακά από τις πολεμικές αεροπορίες της Σουηδίας, της Τσεχίας, της Ουγγαρίας και της Νότιας Αφρικής. Έχει επίσης παραγγελθεί από τη βασιλική πολεμική αεροπορία της Ταϊλάνδης. Η σχολή δοκιμαστών πιλότων UK Empire Test Pilots’ School (ETPS) της Μ. Βρετανίας χρησιμοποιεί το Gripen ως προηγμένη πλατφόρμα για δοκιμαστές πιλότους από όλο τον κόσμο. Η Saab υλοποιεί με μεγάλη επιτυχία προγράμματα βιομηχανικής συνεργασίας στην Τσεχία, την Ουγγαρία και τη Ν. Αφρική.
Συνοπτική Τεχνική Περιγραφή
Αεροσκάφος:
Μήκος (χωρίς το σωλήνα pitot): 14,1μ (46ft 3in)
Μήκος (διθέσια έκδοση): 14,8μ (48ft 5in)
Εκπέτασμα (με τους εκτοξευτές): 8,4μ (27ft 6in)
Συνολικό ύψος: 4,5μ (14ft 8in)
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 14 τόνοι
Μέγιστη ταχύτητα: 2 Mach και υπερηχητική σε όλα τα ύψη
Κύρια Χαρακτηριστικά:
- Προηγμένη αεροδυναμική συνδυάζοντας διαμόρφωση δέλτα πτέρυγας με στενά συζευγμένα πτερύγια ρύγχους (canards)
- Ελαφριά δομική κατασκευή με χρήση προηγμένων υλικών και κατασκευαστικών τεχνικών.
- Το πλέον εξελιγμένο σύστημα ψηφιακής ζεύξης δεδομένων στον κόσμο. (data link)
- Ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης, τριών δρόμων, για βέλτιστη μαχητική ευελιξία.
- Πλήρως ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά συστήματα (avionics), που λειτουργούν μέσω πέντε MIL-STD-1553B ψηφιακών αρτηριών δεδομένων.
- Προηγμένη διάταξη πιλοτηρίου με έγχρωμες Οθόνες Πολλαπλών Λειτουργιών (MFD) και χειριστήρια HOTAS.
- Μεγάλης εμβέλειας και πολλαπλών λειτουργιών ραντάρ pulse-doppler, PS-05 Advanced της Ericsson.
- Ισχυρό και αποδοτικό στροβιλοκινητήρα παράκαμψης RM12 της Volvo Aero Corporation.
- Ενσωματωμένο σύστημα παραγωγής οξυγόνου εν πτήση (OBOGS) και πιστοποιημένη ικανότητα ανεφοδιασμού εν πτήση.
- Χαμηλότατο οπτικό, υπέρυθρο και ηλεκτρομαγνητικό ίχνος.
- Μεγάλο και ποικιλόμορφο οπλικό φορτίο που καλύπτει όλες τις παραμέτρους των αποστολών Αέρος - Αέρος, Αέρος - Εδάφους, Αέρος - Επιφανείας, Αναγνώρισης, και Προκεχωρημένης Τακτικής Εκπαίδευσης, που δημιουργούν έναν απαράμιλλο συνδυασμό απλότητας και υψηλής τεχνολογίας.
- Λειτουργικό κόστος τουλάχιστον 50% χαμηλότερο από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή του.
- ‘Κατά συνθηκών’ συντήρηση (on-condition).
- Ικανότητα να επιχειρεί από απλούς δρόμους και απομακρυσμένες βάσεις διασποράς με το ελάχιστο προσωπικό συντήρησης και εξοπλισμό εδάφους.
- Υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα
- Πλήρης διαλειτουργικότητα στον πλαίσιο του ΝΑΤΟ.
Στο πιλοτήριο του Gripen κυριαρχούν τρεις μεγάλες έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών (MFDs) και ένα ολογραφικό προβολικό σύστημα απεικόνισης ευρείας γωνίας (HUD). Στο Gripen έχει επίσης ολοκληρωθεί ένα υψηλής απόδοσης σύστημα αλληλεπίδρασης ανθρώπου-μηχανής ώστε να μειώνει δραστικά το φόρτο εργασίας του χειριστή, ιδιαίτερα σε συνθήκες μάχης. Έτσι ο χειριστής του Gripen απολαμβάνει εξαιρετική αντίληψη τακτικής κατάστασης που του διασφαλίζουν ασυναγώνιστη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα. Επιπρόσθετα, του αυξάνει το διαθέσιμο χρόνο για τη λήψη τακτικών αποφάσεων, επιτρέποντας του έτσι να αξιοποιεί το αεροσκάφος και τα οπλικά συστήματα στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.
Οι κυριότερες λειτουργίες της κάθε απεικόνισης είναι:
Ολογραφική απεικόνιση (HUD) – παρέχει εικόνα από το σύστημα υπερύθρων και πληροφορίες σκόπευσης που επικάθονται στη φυσική εικόνα, σε όλα τα ύψη.
Απεικόνιση πτητικών δεδομένων (FDD) – παρέχει πτητικά δεδομένα και πληροφορίες κατάστασης συστημάτων κινητήρα, καυσίμου και εξωτερικών φορτίων.
Απεικόνιση παρούσας κατάστασης (HSD) – παρέχει δεδομένα πλοήγησης και αποστολής που επικάθονται σε ψηφιακό χάρτη επιλεγμένης κλίμακας.
Απεικόνιση πολλαπλών αισθητήρων – παρουσιάζει πληροφορίες από το ραντάρ, το σύστημα υπερύθρων και άλλους αισθητήρες. Πτητικά δεδομένα και δεδομένα ελέγχου πυρός μπορούν επίσης να προβληθούν.
Ραντάρ:
Ο κύριος αισθητήρας του Gripen για την πρόσκτηση του στόχου και τη σκόπευση των όπλων είναι το ραντάρ μακράς εμβέλειας Ericsson PS-05/A. Το ραντάρ του Gripen είναι ένα μικρού όγκου ραντάρ pulse Doppler, πολλαπλών λειτουργιών, υψηλών επιδόσεων, μακράς ακτίνας, σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής και υψηλής αξιοπιστίας που προσφέρει υψηλή ευκρίνεια, εξαιρετικές επιδόσεις κατόπτευσης και δυνατότητες ηλεκτρονικών αντί-αντιμέτρων (ECCM). Χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής, που περιλαμβάνουν πλήρως προγραμματιζόμενους επεξεργαστές σήματος και δεδομένων, το ραντάρ έχει την ικανότητα να χειρίζεται όλα τα είδη αποστολών αεράμυνας, αέρος-εδάφους και αναγνώρισης, με ενσωματωμένα περιθώρια ανάπτυξης προκειμένου να ικανοποιήσει μελλοντικές απαιτήσεις.
Κινητήρας:
Ο κινητήρας Volvo Aero Corporation (VAC) RM12 είναι ένας σπονδυλωτός και αποδοτικός στροβιλοκινητήρας, χαμηλού λόγου παράκαμψης με μετάκαυση, στην κλάση ώσης των 80kN (18.000 λίβρες). Ο RM12 βασίζεται στον F-404-400 της General Electric, ο οποίος κατέγραψε εκατομμύρια ωρών πτήσης σε επιχειρήσεις παγκοσμίως. Νέες τεχνολογίες βελτίωσης ενσωματώθηκαν στον RM12 από τη Volvo με αποτέλεσμα, την αυξημένη ώση, την αυξημένη αντίσταση σε επιθέσεις πουλιών και άλλα εξαρτήματα ασφαλείας.
Προσαρμογή των οπλών στις ανάγκες της Ελλάδος
Το Gripen μεταφέρει όλα τα απαραίτητα όπλα για την κάλυψη των σύγχρονων επιχειρησιακών απαιτήσεων και την πλήρη συνεργασία με συμμαχικές δυνάμεις.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Gripen μεταφέρει όλα τα σύγχρονα όπλα του Ελληνικού οπλοστασίου και δεν θα απαιτηθούν οικονομικές επιβαρύνσεις για την ενσωμάτωση τους.
Το προηγμένο οπλικό σύστημα καθιστά δυνατή την εύκολη ενσωμάτωση των μελλοντικών όπλων νέας γενιάς για την αντιμετώπιση των απειλών του αύριο και την ικανοποίηση των αναγκών της χώρας.
Το ευέλικτο οπλικό σύστημα του Gripen ανταποκρίνεται σε κάθε αποστολή και προσφέρει ένα απαράμιλλο μίγμα απλότητας και υψηλής τεχνολογίας, που είναι εύκολο στην χρήση για τους πιλότους και για τα πληρώματα εδάφους αλλά θανάσιμο για κάθε αντίπαλο που θα βρεθεί στον «αέρα του».
Πηγή: www.gripen.com
Σχόλια: strategy-geopolitics
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου