Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009
Ποιοι οδήγησαν σε ναυάγιο τον Σκαραμαγκά;
Η παραχώρηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στους Γερμανούς και η «προικοδότησή» τους με έργα κατασκευής υποβρυχίων, ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων ευρώ αποτελούν τη δαπανηρή κληρονομιά μιας ελπιδοφόρας ιδιωτικοποίησης του 2002, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Οι Γερμανοί ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων έχουν πληρωθεί άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ δίχως να παραδώσουν υποβρύχιο, πέραν βεβαίως του ελαττωματικού «Παπανικολής», που το Δημόσιο αρνείται να παραλάβει. Έτσι, έφτασαν στις αρχές της εβδομάδας να ζητούν τα 520 εκατομμύρια που απομένουν, να καταγγέλλουν δηλαδή τη σύμβαση. Όλα αυτά, ενώ οι Γερμανοί συμφώνησαν στην πώληση έξι πανομοιότυπων υποβρυχίων στην Τουρκία.
Η «Καθημερινή» παρουσιάζει σήμερα την αλληλογραφία μεταξύ συναρμόδιων υπουργείων και υπηρεσιακών παραγόντων το 2001, από την οποία φαίνεται ότι η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ήταν προβληματική. Με αποτελέσματα αρνητικά τόσο για τις 1.400 θέσεις εργασίας όσο και για το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο μένει δίχως υποβρύχια.
Γράφει μεταξύ άλλων η εφημερίδα: «Ακόμη και μετά την υπογραφή της Συμφωνίας, τον Μάιο του 2002, δεν είχε μπει ούτε βίδα στα νέα υποβρύχια. Δεν ξεκίνησαν ούτε να σχεδιάζονται πριν από το 2003. Η πρώτη δοκιμή, εκείνη του «Παπανικολή», έγινε το Μάιο του 2005 στο Κίελο, δηλαδή δύο μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την παράδοση. Τότε, όπως είναι γνωστό, το υποβρύχιο παρουσίασε κλίση 60 μοιρών, και η ελληνική πλευρά, έχοντας δώσει ήδη 450 εκατομμύρια ευρώ για να το αγοράσει, αρνήθηκε να το παραλάβει….»
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100082_27/09/2009_331038
antinews.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου