Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2009

Ασκηση ανεφοδιασμού μακρού πλήγματος απο τα F-16 block 50, Block 52+ και Adv. Δείτε τις φωτογραφίες.


Το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, με το οποίο ασκήθηκαν τα F-16 Adv. της 335Μ είχε απογειωθεί από την έδρα της 100ης Πτέρυγας εναέριου Ανεφοδιασμού (100th Air Refueling Wing) της Αμερικανικής Αεροπορίας Ευρώπης (USAFE) που εδρεύει στην Αεροπορική Βάση της RAF στο Mildenhall και αποτελεί τη μοναδική μονάδα εναέριου ανεφοδιασμού της USAF που επιχειρεί στην ευρωπαϊκή Ήπειρο. Η άσκηση διεξήχθει σε δύο κύματα: Ένα απογευματινό από τις 5 έως και τις 6 και μισή και ένα βραδυνό, γεγονός που καταδεικνύει την ετοιμότητα των πληρωμάτων της ΠΑ, σε μια δύσκολη αποστολή όπως είναι ο νυκτερινός εναέριος ανεφοδιασμός.

Τα ανεφοδιαστικά αεροσκάφη προήλθαν από την 352 Μοίρα Εναέριου Ανεφοδιασμού (351st Air Refueling Squadron ARS) της USAFE... Οι ασκήσεις ανεφοδιασμού, εκτός της γενικότερης ετοιμότητας πραγματοποιούνται και στο πλαίσιο του εντατικού προγράμματος που διεξάγεται αυτόν τον καιρό στην έδρα της 335Μ στην Αεροπορική Βάση του Αράξου (116ΠΜ) με στόχο την όσο το δυνατόν γρηγορότερη επιχειρησιακή ένταξη της Μοίρας στον αμυντικό σχεδιασμό της ΠΑ.

Παρά το γεγονός πως δεν έχουν παραληφθεί όλα τα αεροσκάφη εντούτοις χειριστές και προσωπικό εδάφους με εργώδης ρυθμούς –ουσιαστικά όλο το 24ωρο- προσπαθούν να φέρουν τη Μοίρα ουσιαστικά χρόνο ρεκόρ σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση, καθώς η ανάγκες σε μαχητικά αεροσκάφη και δη σε αυτά που αναλαμβάνουν καθήκοντα ετοιμότητας είναι έντονες.

Έντονες όμως είναι επίσης και οι ανάγκες σε μαχητικά αεροσκάφη προσβολής βάθους καθώς τα διθέσια F-16D των Block παραγωγής 52+ και Advanced (missionised) θα αναλάβουν ένα μεγάλο μέρος των αποστολών που εκτελούσαν μέχρι πρότινος τα A-7E τα οποία σήμερα αν και επιχειρησιακά βρίσκονται εκτός σχεδιασμού προσβολών βαθιά μέσα στο εχθρικό έδαφος.



Τμήμα ειδήσεων Defencenet

1 σχόλιο:

Anax είπε...

Ολυμπιακή και εναέριος ανεφοδιασμός για την ΠΑ: μια χρυσή ευκαιρία

Ακούγεται φυσικά παράδοξο σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης να προτείνει κανείς την αγορά αεροσκαφών εναέριου ενεφοδιασμού για την Πολεμική Αεροπορία. Όμως δεδομένης της εξαγοράς των Ολυμπιακών Αερογραμμών από τον επενδυτικό όμιλο MIG (Marfin Investment Group) δημιουργείται μια τεράστια ευκαιρία για την ΠΑ και την Ελλάδα γενικότερα. Η MIG αγόρασε μεταξύ άλλων το πτητικό έργο, την τεχνική βάση και τη διαχείρηση εδάφους, εξαιρουμένων όμως των αεροσκαφών της υπάρχουσας Ολυμπιακής. Σε αυτό το σημείο εδράζεται και η σημασία της εν λόγω πρότασης.

Είναι γνωστό ότι το 1999 είχαν παραγγελθεί από το ελληνικό κράτος 4 αεροσκάφη Airbus A340-313X (για την Ολυμπιακή). Αυτά σήμερα συνεχίζουν να ανήκουν στο κράτος και τα διαχειρίζεται το Υπουργείο Οικονομικών (καθώς και ένα Α300) *. Πρόκειται για τετρακινητήρια αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων, με μέσο όρο ζωής 9.8 χρόνια και αποτελούν αρκετά ελκυστικές πλατφόρμες στο χώρο του leasing μεταχειρισμένων αεροσκαφών. Μια έξυπνη λύση απο πλευράς ελληνικού δημοσίου θα ήταν μια πιθανή ανταλλαγή των τεσσάρων αυτών Α340 με τουλάχιστον 3 Airbus τύπου A310 MRTT ,κατόπιν συμφωνίας με την Airbus . Αυτή τη στιγμή τα αεροσκάφη αυτά αποτελούν δεδομένων των συνθηκών με την ΟΑ τη μοναδική επιλογή με μειωμένο ρίσκο (παγκοσμίως) και με σοβαρές χώρες όπως η Γερμανία και ο Καναδάς να τα έχουν στην υπηρεσία των πολεμικών τους αεροποριών.

enkripto