Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Κρίσιμη ημέρα στο Αιγαίο αύριο - Υπαρκτοί φόβοι εμπλοκής και... "ατυχήματος"

Ελληνική άσκηση σε δεσμευμένη από την Άγκυρα περιοχή...
Απενεργοποιούνται τα αεροδρόμια Σκύρου και Καστελλίου!


Αύριο ξεκινάει η ελληνική αεροναυτική άσκηση που περιλαμβάνει τμήμα των περιοχών Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων που έχει δεσμεύσει η Άγκυρα για δικές της αεροναυτικές ασκήσεις και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση.
Τι σημαίνει όμως κάτι τέτοιο στην πράξη; Υπάρχουν κίνδυνοι για πιθανές "θερμές" εμπλοκές σε περιοχή όπου η Άγκυρα θεωρεί πως έχει δικαίωμα να κινείται και να ασκείται με πραγματικά πυρά; Υπάρχει ικανό σχέδιο δράσης από την ελληνική πλευρά ώστε να απαντήσει σε τυχούσα έμπρακτη ενέργεια της Τουρκίας;
Δυστυχώς, η ταυτόχρονη παρουσία πολεμικών αεροσκαφών Ελλάδας και Τουρκίας στο Αιγαίο, δεν αποτελεί νεοφανές φαινόμενο, όπως δεν αποτελεί νεωτερισμό πως θα βρεθούν αντιμέτωπα πάνοπλα στρατιωτικά αεροσκάφη των δύο χωρών. Μέχρι σήμερα υπήρξαν "εμπλοκές" με που "πληρώθηκαν" με ανθρώπινες ζωές και που ξεκίνησαν μετά από απλές παραβιάσεις τουρκικών αεροσκαφών και για τις οποίες η Άγκυρα έφερε την πλήρη ευθύνη. Με δεδομένο πως η Άγκυρα ασκείται σε δύο περιοχές (βόρειο και νότιο Αιγαίο ταυτόχρονα) και αυτόματα θεωρεί "κεκτημένο δικαίωμα" την παρουσία της στα 2/3 του Αιγαίου, η εμφάνιση ελληνικών πολεμικών αεροσκαφών πρόκειται να φορτίσει ιδιαίτερα την αυριανή ημέρα από πλευράς των τουρκικών αεροναυτικών δυνάμεων που ήδη κινούνται σε αυτές τις περιοχές. Έτσι, η πιθανότητα δημιουργίας προκλήσεων ή και κινήσεων καθαρά επιθετικής μορφής, από την πλευρά της Άγκυρας θεωρείται δεδομένος και η απάντηση στην μικρή κρίση που θα υπάρξει στο Αιγαίο μπορεί να δοθεί μόνο από την ελληνική κυβέρνηση.
Όμως, δυστυχώς, την ίδια στιγμή που η Ελλάδα εξέδιδε ΝΟΤΑΜ η οποία "στρίμωχνε" την Άγκυρα, εκδίδονταν και απόφαση "απενεργοποίησης" δύο ελληνικών σημαντικών στρατιωτικών αεροδρομίων, υψίστου σημασίας για την ασφάλεια της χώρας. Σκύρος και Καστέλλι, "τραβιούνται" εκτός της άμυνας και αφήνουν το αεροδρόμιο της Λήμνου να αντιμετωπίσει την "κρίση" στο Αιγαίο. Μάλιστα, η "απενεργοποίηση" αυτή οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε "λόγους οικονομίας"!!!
Η Σκύρος, αν καταργηθεί ως προωθημένη βάση, θα αντικατασταθεί από αυξημένη επιφυλακή της Τανάγρας και της Αγχιάλου και το Καστέλλι από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας. Βέβαια στην εξίσωση αυτή δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν κάποιοι παράμετροι: Η Τανάγρα για τα Mirage 2000 και τα Mirage 2000-5, είναι μία βάση με πολλά πλεονεκτήματα και ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι μακριά από το κεντρικό Αιγαίο και οι χρόνοι παραμονής των Mirage στις εμπλοκές θα είναι αρκετά μειωμένοι.
Όλα αυτά αν δεχθούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χρόνου άφιξης, αφού η προειδοποίηση επερχόμενων αεροσκαφών από τα ανατολικά είναι 30’ περίπου. Αλλά και στο Καστέλλι, η προωθημένη βάση βοηθάει πολύ στην αποσυμφόρηση της Σούδας…
Ταυτόχρονα, σήμερα, η τουρκική προκλητικότητα απέναντι στην Ελλάδα συνεχίστηκε με μαζικές παραβιάσεις προχώρησε η τουρκική Αεροπορία σήμερα στο Αιγαίο (14 συνολικά) από σχηματισμό 16 αεροσκαφών, από τα οποία τα μισά ήταν οπλισμένα. Η τουρκική αεροπορική δραστηριότητα απλώθηκε και στους τρεις τομείς του Αιγαίου (βόρειο, κεντρικό και νότιο).
Σε αναμονή της κρίσιμης αυριανής ημέρας, όλοι ευελπιστούν πως θα υπερισχύσει η ηρεμία και κυρίως η λογική στην τουρκική πλευρά, η οποία θα θεωρήσει πως θίγεται από την ελληνική άσκηση...
Η ελληνική ΝΟΤΑΜ προς την Άγκυρα
A0084/10 - REF (A) GREEK NOTAM A0061/10 LGGGYNYX
REF (B) GREEK NOTAM A2435/09 AND A2441/09 LGGGYNYX
REF (C) TURKISH NOTAM A0184/10 LTAAYNYX (151208 EUECYIYN JAN 2010)
NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THIS NOTAM IS ISSUED TO STATE THAT THE REF (C) TURKISH NOTAM
A0184/10 LTAAYNYX IS NULL AND VOID SINCE IT REFERS TO TURKISH
MILITARY ACTIVITIES WITHIN ATHINAI FIR, WHERE THE ONLY COMPETENT
AUTHORITY TO PROMULGATE NOTAMS IN ACCORDANCE WITH THE INTERNATIONAL
RULES AND REGULATIONS IS THE HELLENIC CAA THROUGH THE HELLENIC ATS,
AIS UNITS.
FURTHERMORE THE HELLENIC POSITIONS REGARDING THE SAID MILITARY
ACTIVITIES, WHICH HAD BEEN ANNOUNCED BY TURKISH NOTAM A3914/09, HAVE
ALREADY BEEN EXPRESSED IN OUR REF (B) NOTAMS A2435/09 AND A2441/09
LGGGYNYX, THEY REMAIN UNCHANGED AND ARE THE ONLY VALID AND EFFECTIVE
WITHIN ATHINAI FIR, AS WELL AS OUR REF (A) NOTAM A0061/10 LGGGYNYX). 19 JAN
05:00 2010 UNTIL 21 JAN 08:30 2010. CREATED: 18 JAN 08:27 2010
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ
A0216/10 (Issued for LTBB LGGG) - REFERENCE (A)TURKISH WARNING NOTAM A3914/09
REFERENCE (B)TURKISH WARNING NOTAM A0184/10
REFERENCE (C) GREEK WARNING NOTAM A0061/10 LGGGYNYX
REFERENCE (D) GREEK WARNING NOTAM A0084/10 LGGGYNYX
NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THE VIEWS EXPRESSED IN TURKISH NAVIGATIONAL WARNING NOTAMS IN REF
(A) AND REF (B) WITH RESPECT TO TURKISH FIRING TASMO EXERCISE WITHIN
INTERNATIONAL AIRSPACE REMAIN UNCHANGED AND THE NOTAMS IN REF (A)
AND REF (B) ARE EFFECTIVE. THE GREEK NOTAMS IN REF (C) AND REF (D)
ARE NULL AND VOID.
TURKEY ALSO WOULD LIKE TO UNDERLINWE THAT NO FURTHER EXPLANATION
WILL BE GIVEN TO ANY OBJECTION RAISED TO TURKISH WARNING NOTAMS
A3914/09 AND A0184/10. SFC - FL999, 19 JAN 05:00 2010 UNTIL 21 JAN 08:30 2010.
CREATED: 18 JAN 12:44 2010

kostasxan

Μοιραστείτε

Share/Bookmark

Δεν υπάρχουν σχόλια: