Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

ΤΑ F-16 BLOCK 52 ADVANCED ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Την Πέμπτη 25/2 ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση της 335 Μοίρας με τα 30 αεροσκάφη F-16 Block 52 Advanced, αποκτώντας νέους πολλαπλασιαστές ισχύος το οπλοστάσιο της Π.Α...

F-16  Block 52 Advanced εν πτήσει.
F-16 Block 52 Advanced εν πτήσει.

   Ολοκληρώνοντας έναν δύσκολο αγώνα δρόμου τα στελέχη της 335 Μοίρας της Π.Α. την περασμένη Πέμπτη και αφού στην τελική φάση της πιστοποίησης 4 αεροσκάφη F16 Block 52+ Advanced, καθώς και ένα αεροσκάφος (ΑΣΕΠΕ) Erieye EMB-145H της 380 Μοίρας έκαναν το τελικό setup στα όπλα, στην σύζευξη μέσω Link 16, καθώς και σε προσβολές στόχων χρησιμοποιώντας τα βλήματα JSOW. Έτσι την εβδομάδα που διανύουμε η Π.Α. θα έχει στην διάθεση της για υπηρεσία επιφυλακής ένα νέο οπλικό σύστημα που θα της προσδώσει τεράστιες δυνατότητες στον καθημερινό ακήρυκτο πόλεμο στο Αιγαίο.
   Tα νέα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας διατηρούν τα χαρακτηριστικά των Block 52+ του προγράμματος Peace Xenia III, όπως το ραντάρ APG-68V(9) με αυξημένη εμβέλεια κατά 33%, διαθέτουν ωστόσο πρόσθετες βελτιώσεις όπως σύστημα ζεύξης δεδομένων Link 16, πλήρως εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα σκόπευσης ενσωματωμένο στην κάσκα (JHMCS) σε συνδυασμό με βλήματα IRIS-T, σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS II, δυνατότητα ανάρτησης ατρακτιδίου φωτοαναγνώρισης DB-110 καθώς και μεταφοράς προηγμένων πυρομαχικών κρούσης (συλλογές JDAM και Εnhanced Paveway II) και Stand Off βλημάτων AGM-154C JSOW.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ 335 ΜΟΙΡΑΣ

  
Η 335 Μοίρα "Τίγρης" είναι η παλαιότερη Μοίρα της ΠΑ, αφού συγκροτήθηκε όταν η Ελλάδα ήταν υπό κατοχή από τους Γερμανούς τον Οκτώβριο του 1941 στο αεροδρόμιο Ακίρ της Παλαιστίνης, δηλαδή λίγους μήνες μετά την ολοκληρωτική κατάληψη της Ελλάδας από τους Γερμανούς...
   Οι πρώτοι πιλότοι της Μοίρας ήταν στελέχη της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας που είχαν σταλεί στο Ιράκ από το 1940 για να εκπαιδευτούν από τους Βρετανούς, καθώς και αρκετοί πιλότοι που κατέφυγαν στην περιοχή μετά την κατάληψη της Ελλάδας, για να συνεχίσουν τον αγώνα ως την απελευθέρωση της χώρας.
   Η Μοίρα εφοδιάστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη Hurricane-IIB στην αρχή, και μετά με τα Hurricane-IIC και υπαγόταν στην 339 Πτέρυγα Μάχης της RAF. Με τα αεροσκάφη αυτά επιχειρεί έως τον Δεκέμβριο του 1943, οπότε και τα αντικαθιστά με τα σύγχρονα Spitfire VB και VC.
   Η Μοίρα είχε, και μετά την παραλαβή των νέων αεροσκαφών, ως κύρια αποστολή την Δίωξη. Εκτελεί επιχειρήσεις στη Βόρεια Αφρική, στην Ιταλία, στη Γιουγκοσλαβία, στην Αλβανία και στην κατεχόμενη Ελλάδα, πιό συγκεκριμένα στην Κρήτη, στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα. Κατά την διάρκεια της παραμονής της στην Μέση Ανατολή, επιχειρώντας από πρόχειρα αεροδρόμια, συμμετείχε σε αποστολές προστασίας νηοπομπών. Τη ρουτίνα των αποστολών αυτών, διέκοψε ο επιτυχής βομβαρδισμός και πολυβολισμός από χαμηλό ύψος του Ιταλικού στρατηγείου της Λιβύης που πραγματοποιήθηκε στις 28 Οκτωβρίου του 1942 (για να εορτασθεί και η επέτειος) μετά τις επίμονες αιτήσεις και τα έντονα διαβήματα των ελληνικών πληρωμάτων προς τους Βρετανούς.
  Το Σεπτέμβριο του 1944 μεταστάθμευσε στην Ιταλία και από εκεί στην Ελλάδα περί τα τέλη του Οκτωβρίου στο αεροδρόμιο Χασανίου, το σημερινό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Εκεί, μαζί με τις 336 ΜΔ και τη 13 ΜΕΒ (Μοίρα Ελαφρού Βομβαρδισμού), που είχαν συγκροτηθεί στην Μέση Ανατολή, αποδόθηκε στο ελληνικό κράτος από τους Βρετανούς.
   Στην διάρκεια του Β΄ΠΠ η Μοίρα έχασε 18 πιλότους πραγματοποιώντας 5555 εξόδους, διάρκειας 8500 ωρών πτήσης και άλλες 12000 ώρες πτήσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
   Τον Αύγουστο του 1945 μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο του Σέδες. Τον Ιούνιο του 1947 παραλαμβάνει τα νέα αεροσκάφη Spitfire IX και XVI προκειμένου να μπορέσει να συμμετάσχει στις επιχειρήσεις της περιόδου 1947-1949 για την υποστήριξη των δυνάμεων του Εθνικού στρατού.
   Τον Οκτώβριο του 1953 γίνεται η πρώτη Μοίρα που αντικαθιστά τα ελικοφόρα αεροσκάφη της με αεριωθούμενα τύπου F-84G και RT-33A, στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας. Μετονομάζεται σε 335 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού αλλά τον ίδιο καιρό μια "άλλη" 335 Μοίρα μετατρέπεται σε Μοίρα Επιχειρησιακής Εκπαιδεύσεως και μετασταθμεύει στην 113 ΠΜΕ διαθέτοντας περίπου 25 Spitfire ενώ αργότερα μετασταθμεύει στην 115 ΠΜ όπου μετονομάζεται σε 340 ΜΔΒ.
   Η 335 ΜΔΒ μετασταθμεύει στην 111 Πτέρυγα Μάχης και παραμένει εκεί ως τον Σεπτέμβριο του 1957. Μετασταθμεύει στη συνέχεια στην 110 ΠΜ στην Λάρισα και εδρεύει εκεί ως το Μάιο του 1960, αφού όμως είχε ήδη αρχίσει να παραλαμβάνει τα αεροσκάφη F-84F από το φθινόπωρο του 1957. Το Νοέμβριο του 1960 αναλαμβάνει ρόλο κρούσης και μετασταθμεύει στην Τανάγρα. Τον Μάιο του 1965 αρχίζει την παραλαβή των F-104G Starfighter και στις 30 Ιουνίου του 1977 μετασταθμεύει στην 116 ΠΜ στον Άραξο. Από τον Μάιο του 1965 ως τις 31 Μαίου του 1992 η Μοίρα πετά με τα F-104G.
   Στις 3 Απριλίου του 1993 μετονομάζεται σε 335 Μοίρα Βομβαρδισμού και παραλαμβάνει τα αεροσκάφη δεύτερης γενιάς Α-7Ε και TA-7C Corsair, που ήταν από τα 62 συνολικά αεροσκάφη που μας παρέδωσαν οι Αμερικάνοι.
   Με τα αεροσκάφη Α-7 οι ικανότητες Βομβαρδισμού της ΠΑ αυξήθηκαν δραματικά, γιατί διέθεταν  μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς οπλικού φορτίου, σε μεγάλες αποστάσεις, με ικανοποιητική ακρίβεια στην προσβολή των στόχων. 

Πηγή: diplomatia.gr


Μοιραστείτε

Share/Bookmark

Δεν υπάρχουν σχόλια: