Τα ΜΜΕ καλύπτουν τις ειδήσεις ή τις δημιουργούν; Αυτό είναι ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που σχετίζονται με τη δημοσιογραφία, και που τελευταία γένεται όλο και πιο επίκαιρο. Η κάλυψη από πλευράς των αμερικανικών μέσων του ενδεχόμενου, ο πάστορας Terry Jones να κάψει ένα κοράνι, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Όπως αναφέρει το Politico, τα ΜΜΕ ήταν ανέκαθεν «διασκεδαστές» που φουσκώνουν μια ιστορία για να τη πουλήσουν. Σήμερα όμως, έχουν εξελιχτεί σε «παραγωγούς ρεάλιτι» που στη πραγματικότητα «εφευρίσκουν» την ιστορία που στη συνέχεια θα πουλήσουν.
Η περίπτωση του «πειραγμένου» πάστορα, δεν θα έπρεπε ποτέ να γίνει είδηση, πόσο μάλλον τέτοιου μεγέθους. «Είναι σαν ο τρελαμένος γείτονάς σας να αποφασίσει να κάψει ένα κοράνι. Ποιος ενδιαφέρεται; Ποιος θα το μάθει;». Υπάρχει μια πολύ λεπτή διαχωριστική γραμμή μεταξύ της ανάπτυξης ενός γεγονότος, το οποίο μπορεί πράγματι να ενδιαφέρει τη κοινή γνώμη, και της δημιουργίας του σχετικού ενδιαφέροντος εκ του μηδενός.
Στη περίπτωση του Terry Jones, τα αμερικανικά ΜΜΕ επέλεξαν τη δεύτερη λύση, γνωρίζοντας συνάμα πως θα μπορούσαν κάλλιστα να πυροδοτήσουν ένα διεθνές ζήτημα, που θα μπορούσε εύκολα να καταλήξει σε δυσαρέσκεια εναντίον των ΗΠΑ ή ακόμη και σε θανάτους Αμερικανών στο εξωτερικό.
Παρόλα αυτά, κάλυψαν την εν λόγω περίπτωση, επειδή ακριβώς τα ΜΜΕ ανήκουν πλέον σε μια φθίνουσα βιομηχανία που αργοπεθαίνει. Οπότε, τι πειράζει να δημιουργηθεί μια διεθνής ένταση, ή να χαθούν μερικές ζωές, εφόσον έτσι μπορούν να επιστρέψουν δυνατά στο παιχνίδι;
Και όπως καταλήγει ο συντάκτης του άρθρου Neal Gabler, «εδώ δεν μιλάμε για ένα δένδρο που πέφτει στο δάσος όπου δεν υπάρχει κανένας για να το αντιληφτεί. Εδώ μιλάμε για τα ΜΜΕ να κόβουν το δένδρο, να αρχίζουν να φωνάζουν `πέφτει`, και στη συνέχεια να περιμένουν να καταπλακωθεί κάποιος από αυτό…».
S.A. –Politico-Μοιραστείτε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου