Δεν πήγε χαμένη η συνάντηση στο Πεντελικό...
SOS. Εκδότες καλούν Χυτήρη!
Έντονες
αντιδράσεις ακόμη και εντός της κυβέρνησης προκαλεί ο σχεδιασμός του κ.
Χυτήρη για τη «σωτηρία» των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Αποκλειστικές
πληροφορίες υποστηρίζουν ότι ο κ. Χυτήρης
προσανατολίζεται σε ένα μοντέλο χρηματοδότησης των ΜΜΕ ανάλογο με εκείνο
που είχε υιοθετηθεί για τη σωτηρία των τραπεζών.
Οι μεγάλοι εκδοτικοί Όμιλοι περιμένουν τη χρηματοδότηση εναγωνίως για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Ωστόσο, μία τέτοια ενέργεια συνιστά παράβαση... των κοινοτικών κανόνων, καθώς πρόκειται για άμεση κρατική βοήθεια σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το πρόβλημα θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν το κράτος αποκτούσε μετοχές των ΜΜΕ έναντι των χρημάτων που θα έδιδε, όπως συνέβη με τις τράπεζες. Αυτή η λύση όμως βρίσκει απέναντί της το ίδιο το Σύνταγμα. Η ελευθεροτυπία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και η απόκτηση μετοχών των ΜΜΕ από το κράτος την καταλύει...
Οι μεγάλοι εκδοτικοί Όμιλοι περιμένουν τη χρηματοδότηση εναγωνίως για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους. Ωστόσο, μία τέτοια ενέργεια συνιστά παράβαση... των κοινοτικών κανόνων, καθώς πρόκειται για άμεση κρατική βοήθεια σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Το πρόβλημα θα μπορούσε να ξεπεραστεί αν το κράτος αποκτούσε μετοχές των ΜΜΕ έναντι των χρημάτων που θα έδιδε, όπως συνέβη με τις τράπεζες. Αυτή η λύση όμως βρίσκει απέναντί της το ίδιο το Σύνταγμα. Η ελευθεροτυπία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη και η απόκτηση μετοχών των ΜΜΕ από το κράτος την καταλύει...
Ταυτόχρονα μπαίνουν στο τραπέζι θέματα όπως η καθιέρωση αγγελιοσήμου στο διαδίκτυο και η κατάργηση της ανωνυμίας των blogs. Ειδικά το πρώτο επιχειρείται για να διασκεδαστούν οι φόβοι των συνδικαλιστικών σωματείων για την κατάρρευση των ασφαλιστικών τους ταμείων.
Τους προσφέρεται στο πιάτο το πάγιο αίτημα τους να επεκτείνουν το πεδίο δράσης και ελέγχου τους στο διαδίκτυο. Σε αντιστάθμισμα οι συνδικαλιστές θα αποδεχτούν την μείωση του αγγελιόσημου κατά 50% στην τηλεόραση. Κι επειδή τα νούμερα δεν βγαίνουν, οι επιδιώξεις είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού. Το διαδίκτυο αντιπροσωπεύει σήμερα μόλις το 3% της διαφημιστικής δαπάνης και δεν μπορεί να αντισταθμίσει την όποια απώλεια από την μείωση του αγγελιόσημου στην τηλεόραση. Το ζητούμενο, λοιπόν, είναι ο έλεγχος του διαδικτύου και η αναζήτηση νέων ρόλων για τα συνδικαλιστικά όργανα – φερέφωνα των κομματικών μηχανισμών. Η αυξημένη επιρροή του διαδικτύου τους τρομάζει και σπεύδουν να αλλάξουν άρδην τους κανόνες του παιγνιδιού.
Όλες αυτές οι «αλλαγές» έχουν προκαλέσει έντονες προστριβές στο εσωτερικό της κυβέρνησης. Στα σχέδια Χυτήρη αντιδρούν πολλά κυβερνητικά στελέχη, τα οποία εκτιμούν ότι δεν μπορούν να διασωθούν τα υπερχρεωμένα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια θα είναι ατελέσφορη και επιπλέον θα προκαλέσει την αντίδραση της κοινωνίας.
Για να προλάβει τις αντιδράσεις ο κ. Χυτήρης προσπαθεί να επισπεύσει τις διαδικασίες. Έτσι, δεν αποκλείεται να οδηγηθούμε σε έναν απόλυτο αιφνιδιασμό. «Θα τα πούμε στην Βουλή» ήταν η απάντηση βουλευτή του ΠΑΣΟΚ στον οποίο θέσαμε τις σχετικές πληροφορίες.
Capital.gr
citypress-gr
Μοιραστείτε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου