Την κινεζική δέσμευση για επενδύσεις στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ -που φαίνεται πως έχει διασφαλίσει η Αθήνα από το Πεκίνο- επαναφέρει στο προσκήνιο το σχέδιο πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την αποκρατικοποίηση της εισηγμένης ΔΕΚΟ που αναμένεται να κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή από το ΤΑΙΠΕΔ.
Σύμφωνα με το σχέδιο διεθνούς πρόσκλησης για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που έχει εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ οι υποψηφιότητες θα αξιολογηθούν όχι μόνον με βάση το προσφερόμενο τίμημα αλλά και της δέσμευσης που θα αναλάβουν οι ενδιαφερόμενοι για επενδύσεις στο λιμάνι. Και μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται τόσο αυτές στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και κρουαζιέρας όσο και στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Τμήμα των δραστηριοτήτων του ΟΛΠ αποτελεί η εκμίσθωση σε χρήστες και η διαχείριση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας πέρυσι, οπότε και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς επισκέφτηκε το Πεκίνο, αναφέρουν πως έχει διατυπωθεί δέσμευση της Cosco για συμβάσεις ναυπηγοεπισκευής πέντε έως δέκα ποντοπόρων πλοίων της ετησίως στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ. Η δέσμευση αυτή αναμένεται να προστεθεί στην
προσφορά της κινεζικής επιχείρησης για τον ΟΛΠ η οποία θεωρείται δεδομένη όπως δήλωσε και η κινεζική κυβέρνηση κατά την επίσκεψη του υφυπουργού ανάπτυξης Ν. Μηταράκη την προηγούμενη εβδομάδα στο Πεκίνο. Εφόσον το σχέδιο αυτό ευοδωθεί αναμένεται να αναστηθεί η χειμαζόμενη αυτή βαριά βιομηχανία της χώρας. «Είναι αυτονόητο πως οι Κινέζοι επιθυμούν να επισκευάζουν και να συντηρούν τα πλοία τους στον βασικότερο τερματικό τους σταθμό στην Μεσόγειο» εξηγεί στέλεχος της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας που είναι σε θέση να γνωρίζει πολύ καλά τις τρέχουσες εξελίξεις και σχεδιασμούς.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά που έχουν δημοσιευτεί από τα μέσα του 2013, στις αρχές της δεκαετίας του 1990 υπήρχαν στη Ζώνη 1.730 κύριες επιχειρήσεις για να περιοριστούν πέρυσι σε περί τις 450, πολλές εκ των οποίων, σύμφωνα με πηγές του λιμανιού, απειλούνται με λουκέτο. Η δε ανεργία στη ΝΕΖ εκτιμάται ότι ξεπερνάει το 90% από τους 5.000 εν δυνάμει εργαζομένους και μόλις 350 με 500 απασχολούνται κατά μέσο όρο κάθε εργάσιμη.
Η Διεθνής Ναυτική Ένωσης (Δ.Ν.Ε.), που εκπροσωπεί το σύνολο των χρηστών του εμπορικού τμήματος του λιμανιού, είναι υπέρ της πλήρους ιδιωτικοποίησης των φορέων παροχής λιμενικών υπηρεσιών. Μάλιστα ο πρόεδρος της ΔΝΕ Ι. Χατζηαντωνίου πριν λίγες μέρες επεσήμανε πως το ενδιαφέρον των Κινέζων για την επαναλειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης μπορεί να προσδώσει νέα δυναμική στην ναυπηγική βιομηχανία και νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που έχει κάνει το Πανεπιστήμιο Πειραιά για λογαριασμό του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς τα κύρια προβλήματα που αναφέρουν οι πελάτες της ΝΕΖ είναι η συμπεριφορά των συνδικάτων, το ότι η προσφερόμενες τιμές είναι μη ανταγωνιστικές όπως και οι χρόνοι παράδοσης. Τα μεγαλύτερα προβλήματα που εντοπίζουν οι ερωτηθέντες που δεν χρησιμοποιούν τη ΝΕΖ αφορούν επίσης στο «χρόνο παράδοσης και το κόστος» σε ποσοστό 83%. Στον αντίποδα η συντριπτική πλειοψηφία θεωρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την προσφερόμενη ποιότητα των εργασιών της ΝΕΖ.
Στην εν εξελίξει διαδικασία προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ εμφανίζεται πάντως να παρεμβαίνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς η διοίκηση του οποίου δηλώνει, μεταξύ άλλων πως «δεν θα συμφωνήσουμε με όποια πρόταση παραχώρησης του λιμανιού και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, σε επιχειρήσεις εγχώριων και ξένων συμφερόντων, τύπου Σκαραμαγκά, που δεν θα λάβουν υπόψη τους την Ναυπηγοεπισκευαστική, την εμπορική δραστηριότητα, τους εργαζομένους και γενικότερα την οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, αντιτάσσοντας τη δημιουργία λιμενικής επιχειρηματικής συστάδας cluster, που θα αποτελείται τόσο από ξένες, όσο και από εγχώριες επιχειρήσεις που θα λειτουργούν με στόχο την αειφόρο ανάπτυξη του λιμανιού και της ενδοχώρας του».
Παράλληλα δηλώνει πως θέση του Επιμελητηρίου είναι «να παραμείνει κύριος μέτοχος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, το Ελληνικό Δημόσιο και μόνο εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του». Κάτι που εκ πρώτης όψεως δείχνει να συμπλέει με τις απόψεις της κυβέρνησης που προκρίνει ως κριτήριο αξιολόγησης τις επενδύσεις επιτρέπει όμως πολλών ειδών ερμηνείες, όπως αναφέρουν κύκλοι της ελληνικής λιμενικής, ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας.
Πηγή:www.capital.gr
Μοιραστείτε
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου