Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Ο ΣΥΡΙΖΑ βλάπτει σοβαρά την Παιδεία

Του Ιωάννη Π. Χουντή*
Η εκάστοτε Κυβέρνηση εν Ελλάδι πειραματίζοντο με την Παιδεία και δη την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο κάθε Υπουργός Παιδείας ήθελε να αφήσει το ‘’στίγμα’’ του με εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις αμφιβόλου ποιότητος με ορισμένες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις. Με την Κυβέρνηση της Αριστεράς, όμως, έχει ξεπεραστεί κάθε ορίζοντας –αρνητικών- προσδοκιών.
Δεν θα πούμε πως ο κύριος Φίλης διαλύει την Παιδεία. Αυτοί οι αφορισμοί περιττεύουν μπροστά στην πραγματικότητα. Αρκεί κανείς να σταχυολογήσει μερικά από τα πεπραγμένα του Υπ.Παιδείας από τον Ιανουάριο του 2015: de facto υποβάθμιση της σημασίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Θρησκευτικών στην δευτεροβάθμια μέσω της κατάργησης των αναλόγων εξετάσεων, προσπάθεια να καταστήσουν τα ιδιωτικά σχολεία ‘’δημόσια’’ μέσω των ελέγχων του Υπ.Παιδείας στην λειτουργία τους και φυσικά μείωση των ωρών και των εξετάσεων στο πλαίσιο δημιουργίας εκλογικής πελατείας (ψήφος στα 16), εγκαθίδρυση του σχολείου της ελάσσονος προσπάθειας και φυσικά την ικανοποίηση συνδικαλιστικών αιτημάτων. Ας προσθέσουμε στα παραπάνω την υποβάθμιση της Αριστείας, της έννοιας του μόχθου και την μαζοποίηση μέσω της επιβολής της μετριοκρατίας.
Η κατάσταση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι αρκούντως προβληματική. Ενάντια σε αυτήν την καταστροφική πολιτική οφείλουμε να προτείνουμε μία θετική εναλλακτική. Ξεκινώντας από την ενίσχυση του ρόλου και της υφής των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και των Θρησκευτικών στην δευτεροβάθμια ως πυλώνες εθνικής αυτοσυνειδησίας και φτάνοντας στην περαιτέρω προάσπιση της Αριστείας και της εργατικότητας πάντα με σχέσεις αλτρουισμού μεταξύ των μαθητών. Τα παιδιά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο οφείλουν να μοχθούν και να εγκλιματίζονται στην έννοια της προσπάθειας, που φέρνει καρπούς. Δεν μπορούμε να βασίσουμε το μέλλον σε πληβείους της σκέψης, που θα έχουν στερηθεί τα απαραίτητα παιδευτικά θεμέλια από την αρχή της εκπαιδευτικής τους σταδιοδρομίας.
Οφείλουμε να καταλάβουμε πως η Παιδεία μας είναι η βάση κάθε μελλοντικής προσπάθειας ανασυγκρότησης της Χώρας. Δεν αρκεί η βελτίωση των οικονομικών δεικτών. Χωρίς μία ποιοτική εκπαίδευση δεν θα μπορέσουμε να υπερφαλλαγγίσουμε τα έντονα οικονομικά προβλήματα και δεν θα κατορθώσουμε να γαλουχήσουμε πολίτες με κριτική σκέψη και μόρφωση, που δεν θα γίνονται υποχείρια λαϊκιστών ηγετών.
*Ο Ιωάννης Π. Χουντής είναι Διευθυντής του Ινστιτούτου Πολιτικών Μελετών «Κέντρο Αστικής Μεταρρύθμισης» (www.keasm.gr) και Tελειόφοιτος Κλασικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.
liberal.gr


Μοιραστείτε

Share/Bookmark

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Δεν υπάρχουν σχόλια: