Σε τέσσερις ημέρες σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει στο αεροπορικό Επιτελείο, το σημαντικό ζήτημα της αναβάθμισης των F-16 Block 50 στο επίπεδο Advanced, με τα απάρτια που περισσεύουν από τα μαχητικά της 335 & 336 Μοίρας που γίνονται VIPER, περνά προς έγκριση από το Ελληνικό κοινοβούλιο.
Μαζί με αυτό το σημαντικότατο πρόγραμμα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, «συμπαρασύρονται» κι άλλα καυτά θέματα που απασχολούν την Πολεμική Αεροπορία και χρίζουν το πράσινο φως της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής. Ανάμεσα σε αυτά τα πολύπαθα C-130 αλλά και νέα όπλα που χρειάζονται τα F-16.
Αν θα προλάβει η επιτροπή να τα συζητήσει όλα ή και να τα εγκρίνει, είναι μια άλλη υπόθεση-ερωτηματικό. Κι αυτό διότι ορισμένα θέματα εκτιμάται σύμφωνα με πηγές από το Αεροπορικό Επιτελείο ότι θα μετατεθούν για τη νέα σεζόν. Μάλιστα δεν αποκλείεται να υπάρξουν και διαξιφισμοί διότι οι πιέσεις που ασκούνται από μερίδα συνδικαλιστών δεν είναι λίγες.
Ήδη έχουμε καταγράψει τις πιέσεις που ασκούν συνδικαλιστές της ΕΑΒ, προσπαθώντας να πείσουν την κυβέρνηση και τη Διοίκηση της εταιρείας ότι οι προσλήψεις δεν πρέπει να γίνονται μέσω άλλων εταιρειών αλλά απευθείας από την ΕΑΒ.
Εδώ και λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε η απόφαση πρόσληψης περισσότερων από 300 εργαζόμενων, με ορισμένους από αυτούς να είναι εκείνοι που θα εκπαιδευτούν ώστε να ριχτούν στον αγώνα μετατροπής των F-16 σε VIPER. Η εκπαίδευσή τους θα διαρκέσει περίπου έως το τέλος του έτους ώστε στη συνέχεια να περάσουν στο υπόστεγο της «Οχιάς».
Σ’ ότι έχει να κάνει με την συζήτηση στη Βουλή ανάμεσα σε αυτά που θα πρέπει ν’ απαντήσει η Πολεμική Αεροπορία είναι ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των Block 50 από τα χέρια των έμπειρων μηχανικών της 111 Πτέρυγας Μάχης. Και ακριβώς εκεί είναι αποφευκτό να μην υπάρξει το ερώτημα, γιατί όχι στην ΕΑΒ αλλά στην Αγχίαλο.
Οι απαντήσεις λίγο πολύ γνωστές στις οποίες όμως υπάρχουν και άγνωστες πτυχές που θα πρέπει ν’ αναλυθούν και να πείσουν τους βουλευτές της επιτροπής.
Η ΕΑΒ είναι επιφορτισμένη με υποσκευαστικά έργα της παγκόσμιας αγοράς για τα F-16 & C-130. Σε αυτά ήδη έχουν καταγραφεί σημαντικές καθυστερήσεις και για την εταιρεία χτύπησε καμπανάκι κινδύνου από την κατασκευάστρια LM. Παράλληλα τρέχει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας που και αυτό τείνει να ξεφύγει από το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί ελέω έλλειψης προσωπικού να εργαστεί πάνω στο P-3B ORION. Τέλος στην ΕΑΒ έχουν αρχίσει ήδη να μπαίνουν σε γραμμή παραγωγής για την αναβάθμισή τους στο επίπεδο VIPER τα F-16, που 84 από αυτά θα γίνουν στην έκδοση Block 70/72.
Σε κάθε περίπτωση, η Lockheed Martin έχει δηλώσει ότι η ίδια θα δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές στην Αγχίαλο ώστε οι τεχνικοί της Πολεμικής Αεροπορίας να «πέσουν» πάνω στα μαχητικά και να ξεκινήσουν αυτό το μεγαλόπνοο σχέδιο ομογενοποίησης της ραχοκοκαλιάς του αεροπορικού στόλου των F-16.
Πάντως στελέχη του Αμερικανικού κολοσσού της αεροναυπηγικής στην τελευταία συνέντευξη τύπου που έγινε στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων, τόνισαν το ενδιαφέρον της εταιρείας για τις εξελίξεις στο θέμα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας και για τις επενδύσεις που έχουν γίνει εκεί αλλά και θα γίνουν στο μέλλον από τους Αμερικανούς.
Και η LM αναμένει την εξέλιξη για την μετατροπή των 38 Block 50 σε M καθώς αμέσως μετά το πράσινο της Βουλής, θα πρέπει να συνταχθεί το Letter Of Request και να σταλεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όπως έχουμε επισημάνει ξανά στο πρόσφατο παρελθόν, οι απαντήσεις των Αμερικανών δεν δίνονται από τη μια μέρα στην άλλη και ο χρόνος που τρέχει ποτέ δεν είναι υπέρ εκείνου που καθυστερεί για τον έναν ή άλλον λόγο να πάρει γρήγορες αποφάσεις.
hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου