Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

Η ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ: ΜΙΑ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΜΕ ΑΛΥΓΙΣΤΗ ΨΥΧΗ

Η γυναίκα με τη σημαία.....

Δέσποινα Αχλαδιώτη
Η γυναίκα της μοναξιάς, σύμβολο αγνού πατριωτισμού και αγάπης για την Πατρίδα Έγινε γνωστή στο πανελλήνιο ως «κυρά της Ρω» γιατί επί 40 χρόνια (από το 1943 ως το θάνατό της 13 Μαΐου 1982) ύψωνε την ελληνική σημαία στην ακριτική νησίδα της Ρω κάθε πρωί και τη κατέβαζε με τη δύση του ήλιου, για να πει σ’ όλους, πως τούτος ο τόπος που πατούσε, απέναντι από τα τουρκικά παράλια, ήταν Ελλάδα.

Στη Ρω είχε εγκατασταθεί με τον άντρα της, Κώστα και την τυφλή μητέρα της από το 1924. Μετά το θάνατο και του άντρα της και της μητέρας της, η κυρα-Δέσποινα ή η «Κόρη της Ρω» όπως την έλεγαν στο νησί, κατόρθωσε μόνη της να κατοικήσει και να κρατήσει ελληνικό το νησάκι της, καλλιεργώντας και βόσκοντας εκεί τα λιγοστά ζώα της.

Η ίδια η Δέσποινα Αχλαδιώτη, είχε ζητήσει να ταφεί μ΄αυτή τη σημαία:....»»»»


Τα ξερονήσια του Καστελόριζου και της Ρω τ’ αγαπώ.
Έμεινα μόνη μου το 1943 στο Καστελόριζο με την τυφλή μου μάνα, όταν έφευγαν όλοι οι κάτοικοι του νησιού στη Μέση Ανατολή και στην Κύπρο.
Με την Ελληνική σημαία υψωμένη και την αγάπη για την Ελλάδα βαθιά ριζωμένη μέσα μου πέρασα όλες τις κακουχίες…
Βέβαια η ζωή στη Ρω δεν είναι και τόσο ευχάριστη, αλλά νιώθεις πιο πολύ την Ελλάδα, χαμένος όπως είσαι στο πέλαγος, λίγες εκατοντάδες μέτρα από τις τουρκικές ακτές.
Την ελληνική σημαία θέλω να μου τη βάλουν μαζί μου στον τάφο....

Η «Κυρά της Ρω» αναπαύεται για πάντα στο νησάκι, κάτω από τον ιστο της σημαίας εδώ και 27 χρόνια.

Η ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ: ΜΙΑ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΜΕ ΑΛΥΓΙΣΤΗ ΨΥΧΗ,

ΜΟΝΑΧΗ ΑΛΛΑ ΟΡΘΗ.....


Πηγή: enantion-olwn.blogspot.com

1 σχόλιο:

nikos xania είπε...

ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΑΠΩ ΠΟΛΛΑ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑ ΤΗΝ ΙΣΟΤΡΙΑ Ο ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΟΓΙΟΥ ΝΤΟΥ