Σάββατο 6 Ιουνίου 2009

Οι εκλογές τελείωσαν, τα αποτελέσματα βγήκαν...

Ανακοινώθηκαν οι τελικές δημοσκοπήσεις!

Ίσως να ακούγεται αστείο στους περισσότερους από εσάς, αλλά το θέμα είναι περισσότερο σοβαρό από ότι με την πρώτη ματιά φαίνεται. Ήδη από εχθές αναρτήθηκαν (σε εφημερίδες και τηλεοράσεις) τα τελικά αποτελέσματα των Ευρωεκλογών στη χώρα μας!
Κάποιοι γνωρίζουν τι έχουμε μέσα στο μυαλό μας και δημοσιοποιούν τις μύχιες σκέψεις μας; Τι γίνεται εδώ πέρα; Θυμάμαι κάποτε που με είχανε βάλει εφορευτική επιτροπή σε εκλογές και όταν μετά τα κλείσιμο της κάλπης αρχίσαμε την καταμέτρηση, ακούσαμε όλοι όσοι ήμασταν παρόντες (και δεν έλειπε κανείς) τα τελικά αποτελέσματα του εκλογικού μας τμήματος στο ραδιόφωνο!!! Φυσικά, τα πραγματικά αποτελέσματα, όταν έγινε η καταμέτρηση, δεν είχαν καμία σχέση με αυτά που είχαν ανακοινωθεί πολύ ώρα πριν… αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες για κάποιους. Σημασία γι αυτούς είχε (και εξακολουθεί να έχει) πως ανακοίνωσαν πρώτοι το αποτέλεσμα και όχι ότι δημοσιοποίησαν λάθος αποτέλεσμα…
Εδώ ακριβώς μπαίνει και ο παράγοντας στατιστικού λάθους των δημοσκοπήσεων, οι οποίες (να μην ξεχνάμε) είναι μία στατιστική μέθοδος μέσω της οποίας αναδεικνύεται ένα τυχαίο (και όχι κανονικό) αποτέλεσμα, με βάση το «δείγμα». Αν δηλαδή το «δείγμα» αλλάξει πιθανότατο είναι να αλλάξει και το αποτέλεσμα.
Γνωρίζοντας οι εταιρείες δημοσκοπήσεων πως κινδυνεύουν να εξευτελισθούν, φροντίζουν εγκαίρως να διασώσουν «την τιμή και την υπόληψή τους», εκδίδοντας σωρεία διαφορετικών αποτελεσμάτων (ο εντολέας της έρευνας είναι σημαντικό στοιχείο που υπολογίζεται στο αποτέλεσμα) προκειμένου να καλύψουν κάθε πιθανότητα και να μην χαρακτηρισθούν ως «λανθάνουσες».
Στο σημείο αυτό, αξίζει να παρατηρήσουμε τις δημοσκοπήσεις που άρχισαν (προ εξαμήνου) για τις Ευρωεκλογές του 2009. Αρχικά, έγινε μία συστηματική προσπάθεια δημιουργίας κλίματος, εντυπώσεων και δυναμικής, συνεπικουρούμενη από τα ΜΜΕ όπου «έπαιζαν» πλήθος σκανδάλων (ενδελεχής έρευνα από κάποιον αντικειμενικό – πολιτικοποιημένο και όχι κομματικοποιημένο πολίτη καταλήγει στο συμπέρασμα πως τα κόμματα, που εμπλέκονται στα πολυδιαφημιζόμενα σκάνδαλα, είναι περισσότερα του ενός…!) και καθοδηγούσα την κοινή γνώμη, η οποία σαφέστατα και δήλωνε την αγανάκτησή της για τον εμπαιγμό αλλά και την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, που αποκαλύπτονταν μπροστά στα μάτια της.
Στη συνέχεια, οι δημοσκοπήσεις άρχισαν να «πυκνώνουν» και να «παίζουν» με όλες τις πιθανότητες. Δηλαδή, αφού είχαν δημιουργήσει την τάση του νικητή των Ευρωεκλογών (για εκείνους τους ψηφοφόρους που επιθυμούν να βρίσκονται πάντα στην πλευρά του νικητή), άρχισαν να «δουλεύουν» στα ζητήματα της συσπείρωσης αλλά και της ελεγχόμενης – κατευθυνόμενης ψήφου διαμαρτυρίας προς συγκεκριμένο κόμμα (αφού μετά τα γεγονότα του Δεκεμβρίου 2008 διαπίστωσαν πως το ΣΥΡΙΖΑ «κρέμασε», δημιούργησαν ένα νέο κόμμα, τους Οικολόγους Πράσινους, από το μηδέν) ώστε η διαμαρτυρία ενός πλήθους πολιτών να μην είναι ικανή να αλλάξει τους σχεδιασμούς και την πολύμηνη συστηματική και συνεργατική (με τα ΜΜΕ) εργασία.
Η «διασπορά» των υπολοίπων φροντίστηκε με την προβολή συγκεκριμένων και μη επικίνδυνων κομμάτων, για να εξασφαλισθεί συγκεκριμένο πλήθος εισερχομένων στο Ευρωκοινοβούλιο (κυρίως από το πρώτο κόμμα). Σε αυτή την περίπτωση, τους σχεδιασμούς των δημοσκόπων φαίνεται να τους πληρώνει το κόμμα του Παπαθεμελή και του Ζουράρι, που «έφαγε πόρτα» από τα πάνελ συζητήσεων… Φαίνεται πως ο αγώνας για το Μακεδονικό ενοχλεί κάποιους, οι οποίοι μάλλον φρόντισαν να εξαφανίσουν (τουλάχιστον για τις Ευρωεκλογές) το θέμα που «καίει» σχεδόν όλα τα κόμματα (είναι βαρύ να τους λέει κάποιος πως δεν έχουν κάνει τίποτε –πέρα από βαρύγδουπες εκφράσεις και ευχολόγια- για τον Ελληνισμό και την Ελληνικότητα της Μακεδονίας).
Αφού λοιπόν, γενικά κανονίστηκαν οι θέσεις (η σειρά τελικών αποτελεσμάτων) οι εταιρείες δημοσκοπήσεων ένιωσαν την απειλή να χάσουν το καλό «image» στην εκφορά αποτελέσματος, λόγω Τρεμόπουλου, αλλά και λόγω της αγωνιστικότητας πολλών ιστολογίων που κατέδειξαν και ξεσκέπασαν το «τίποτα με μπόλικο καθόλου» του εθνομηδενιστή και με αποδεδειγμένη δράση ανθέλληνα προστευόμενου των ΜΜΕ. Έτσι λοιπόν, παίζοντας με τους αριθμούς, παρουσίασαν –ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες- σειρές δημοσκοπήσεων με διαφορετικά αποτελέσματα (ενίοτε και αλλαγή στην τελική σειρά κατάταξης), δημιουργώντας έτσι εκείνο το άλλοθι που θα τους επιτρέψει να εμφανιστούν ως επιτυχημένες εταιρείες, αφού «έπιασαν» το αποτέλεσμα (σε κάποια από όλες τις δημοσκοπήσεις)!!! Και για να κλείσουν και την τελευταία «χαραμάδα», στο τέλος ανακοίνωσαν πως «δεν είναι απίθανο να υπάρξουν εκπλήξεις στα τελικά αποτελέσματα από την κάλπη». Για να το εκφράσω διαφορετικά, εάν μας έλεγαν τον καιρό θα μας έλεγαν πως την Κυριακή θα έχει καλό καιρό, που όμως κατά τόπους μπορεί να υπάρξουν νεφώσεις αλλά και τοπικές καταιγίδες, με ακραία βέβαια -αλλά υπαρκτή- την περίπτωση και χιονοπτώσεων!!! Προσωπικά απορώ γιατί μέχρι τώρα καμία εταιρεία δημοσκοπήσεων δεν έχει πάρει την ονομασία «Πυθία», «Μαντείο», «Δωδώνη» κ.α.!!!
Μέσα όμως από το σκηνικό αυτό, εύκολα πηγάζει το ερώτημα σε εμάς τους πολίτες. Τελικά ποιος ψηφίζει; Εμείς ή κάποιοι άλλοι; Πώς παρουσιάζουν αποτελέσματα που δεν υπάρχουν (και την ίδια στιγμή παραδέχονται πως μπορεί να σφάλλουν); Πώς τους επιτρέπει το Σύνταγμα να εργάζονται έτσι ώστε να καθοδηγούν το αποτέλεσμα μίας δημοκρατικής διαδικασίας; Μήπως οι εταιρείες δημοσκοπήσεων καταπατούν τελικά το δικαίωμα της ψήφου του πολίτη και την μετατρέπουν σε «εργαλείο» πλουτισμού, αλλά και «εργαλείο» αποπροσανατολισμού;
Οι καιροσκόποι, με συγχωρείτε, δημοσκόποι ήθελα να γράψω, λειτουργώντας μέσα από παραθυράκια του συστήματος, καταφέρνουν καιροσκοπώντας να αναδεικνύουν αυτά που το ίδιο το σύστημα επιθυμεί. Είναι γνωστό πως ο βαθμός επιρροής τους είναι τόσο μεγάλος, που μπορούν να αντιστρέψουν τάσεις (συνεπικουρούμενες με ΜΜΕ απόλυτα ελεγχόμενα) και να δημιουργήσουν κυβερνήσεις. Φυσικά, αυτή η εργασία δεν γίνεται δωρεάν. Υπάρχει πάντα το αντίτιμο, το οποίο «καλύπτει τις ανάγκες» των δημοσκοπήσεων… Αντίτιμο πλουσιοπάροχο, που βγαίνει μέσα από κρατικές επιχορηγήσεις προς τα κόμματα. Έτσι, ο δημόσιος «κορβανάς» μετατρέπεται σε πεδίο πλουτισμού από κάποιους ξύπνιους, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν διστάζουν να βγούνε και σε πολιτικές συζητήσεις για να παίξουν «ζωντανά» τον ρόλο της «Πυθίας» (είναι άγνωστο αν έχουν μασήσει φύλλα δάφνης –ή οτιδήποτε άλλο- πριν)…
Έτσι, λοιπόν, θα τρέξουμε αύριο στις κάλπες να αφήσουμε την ψήφο μας και να δικαιώσουμε τις –ούτως ή άλλως- κερδισμένες εταιρείες δημοσκοπήσεων. Στην υγειά μας, καλό καλοκαίρι να έχουμε και καλή… δημοκρατία… την δημοκρατία των καιροσκόπων και των χρηματοδοτών τους…

Κωνσταντίνος
Υ.Γ.: Σε δημοσκόπηση που έκανε το ιστολόγιό μας (μόνο άλλοι θα κάνουν;) χωρίς να πληρωθεί από κανέναν (σημαντικότατο στοιχείο), τα αποτελέσματα ήταν "τραγικά" για τις εταιρείες που επαγγέλονται τη γνώμη των πολιτών...



Πηγή: Ας μιλήσουμε επιτέλους!

Δεν υπάρχουν σχόλια: