Πρόσφατα αναρτήθηκαν στον διαδικτυακό ιστό του ΓΕΣ, φωτογραφικά στιγμιότυπα από την θερινή εκπαίδευση της ΣΜΥ (Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών).
Με αφορμή την ανάρτηση αυτή και συνδυαζόμενη με άλλες αντίστοιχες που έχουν αναρτηθεί στο πρόσφατο παρελθόν, θα σχολιάσουμε γενικότερα το περιεχόμενό τους, το οποίο εκτεθειμένο όπως είναι στα μάτια διαφόρων ξένων παρατηρητών ειδικών περί των στρατιωτικών θεμάτων, μόνο προαγωγή του ονόματος, της εκτίμησης και της φήμης του ΕΣ ως στρατιωτικού οργανισμού, δεν προσφέρει.
Επικεντρώνοντας στις κατά καιρούς αναρτήσεις φωτογραφικού υλικού από εκπαιδευτικές δραστηριότητες των παραγωγικών σχολών του ΕΣ, είναι φανερή άφενός μεν όχι μόνο η έλλειψη γνώσεων αυτών που αποφασίζουν να ανάρτήσουν τις φωτογραφίες, αφετέρου δε του χαμηλού επιπέδου εκπαίδευσης που διακρίνει τα στελέχη που εκπαιδεύονται σε στρατιωτικά αντικείμενα.
Το Όπλο του Πεζικού, εξακολουθεί τα τελευταία χρόνια να αποτελεί το πλέον υποβαθμισμένο όπλο στον ΕΣ. Ο αγώνας πεζικού και η τέχνη μάχης ενός τυφεκιοφόρου, όπως διδάσκεται στους κληρωτούς κατά την διάρκεια της θητείας τους είναι εντελώς υποτυπώδης. Ωστόσο την εκπαίδευση των κληρωτών αναλαμβάνουν όπως είναι φυσικό να υλοποιήσουν τα μόνιμα στελέχη. Συνειρμικά, δύο είναι οι εκδοχές οι οποίες ενδεχομένως οδηγούν σε αυτήν την κατάσταση. Είτε τα μόνιμα στελέχη αδιαφορούν για την σωστή εκπαίδευση των ανδρών, είτε τα ίδια τα μόνιμα στελέχη αγνοούν τις βασικές αρχές του αγώνα πεζικού και συνεπώς δεν είναι εκ των πραγμάτων σε θέση να μεταφέρουν το αντικείμενο στους εκπαιδευόμενους.
Το φωτογραφικό υλικό που "διαφημίζεται" από την ιστοσελίδα του ΓΕΣ, οδηγεί στο οδυνηρό συμπέρασμα ότι τελικά επικρατεί πλήρης άγνοια των βασικών κανόνων αγώνα πεζικού. Στην εκπαιδευτική ...
δραστηριότητα της ΣΜΥ, κατ' αρχήν ο επισκέπτης της ιστοσελίδας του ΓΕΣ, μένει με την ιδέα του περιορισμένου αριθμού των μέσων που αφιερώνονται σε αυτήν. Το αντικείμενο είναι αγώνας πεζικού, τόσο σε συνεργασία με τεθωρακισμένα, όσο και με μηχανοκίνητα, ή αερομεταφερόμενα μέσα.
Αν και θεωρητικά παρουσιάζονται απλά κάποια στιγμιότυπα και όχι όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, είναι προφανές ότι η λογική επιτάσσει την επιλογή από τους αρμοδίους των πλέον απαιτητικών και όχι απλοϊκών.
Έτσι στην φωτογραφία του ελαφρού τροχάδην, ο επισκέπτης της ιστοσελίδας αντιλαμβάνεται αμέσως τον ανάλαφρο φόρτο που φέρουν τα εκπαιδευόμενα στελέχη. Αν αυτά τα στελέχη δεν εκπαιδευτούν στην Σχολή με βαρύ φόρτο, είναι λογικό να έχουν την πρώτη τους επαφή με αυτόν στις μονάδες εκστρατείας;
Περίπατος στο βουνό...
Απλός φαντάρος (όχι στέλεχος..) της Ισραηλινής Ταξιαρχίας Γκολανί κατα την διάρκεια εκπαίδευσης..προσέξτε τον τσιμεντόλιθο στο μπέργκεν ,το σβησμένο πρόσωπο (για λόγους ασφαλείας ,όχι φατσα φορα στο ιντερνετ) ,την διόπτρα επι του όπλου και όχι στην αποθήκη,τον διπλό γεμιστήρα ΕΠΙ του όπλου και το φούμο στο πρόσωπο..Ακριβώς όπως θα πολεμήσει
Κατά την εκπαίδευση στο αντικείμενο της αερομεταφοράς με ελικόπτερα, η αληθοφάνεια επιβάλλει ορισμένες προϋποθέσεις υπό τις οποίες αυτή πρέπει να εκτελείται. Έτσι κρίσιμα στοιχεία είναι:
α) η ελαχιστοποίηση του χρόνου έκθεσης των ελικοπτέρων κατά την άφεση των τυφεκιοφόρων,
β) η ταχεία αποβίβαση από το ελικόπτερο,
γ) η επιτυχής τάξη περιμετρικής ζώνης από τους τυφεκιοφόρους, ή προώθησή τους στα όρια της ΖΠ.
"Εκπαίδευση" με ελικόπτερα...βλέπουμε σε όλο της το μεγαλείο την άγνοια στοιχειωδών λεπτομερειών, που υποτίθεται σπουδάζουν εκείνη την στιγμή.Και συγκεκριμένα στον τρόπο εξόδου και στον τρόπο κρατήματος του όπλου. Στοιχειώδης λογική επιβάλει, στον εξερχόμενο πεζό, κατά την κίνηση για λήψη περιμετρικής τάξης, ή προώθησης στην περίμετρο της ΖΡ, να τρέχει σκυμμένος δίδοντας λιγότερο στόχο, άσχετα αν η ταχύτητα με αυτόν τον τρόπο μειώνεται. Οι χαριτωμένες δεσποινίδες, ούτε καν έχουν κάμψει την πλάτη τους και μάλλον φαίνεται ότι μετέχουν σε σπριντ, με το κορμί όρθιο σαν να λέει εδώ είμαι ρίξτε μου μια σφαίρα στο δόξα πατρί . Το κράτημα του όπλου παράλληλα είναι το ίδιο με αυτό όταν εκτελούν χαλαρό τροχάδην.Επίσης η δεύτερη δεσποινίδα που τυχαίνει να κρατά το όπλο στο ισχίο, εντελώς τυχαία, έχει το δάκτυλο γύρω από την σκανδάλη και όχι πάνω και έξω από αυτήν. Η επίβλεψη από τους εκπαιδευτές μάλλον είναι ανύπαρκτη
Ωστόσο:
Η ελαχιστοποίηση του χρόνου έκθεσης των ελικοπτέρων, επιτυγχάνεται από την αιώρηση σε περιορισμένο ύψος του ελικοπτέρου (στις φωτογραφίες αυτά έχουν προσγειωθεί κανονικά).
Η ταχεία εκκένωση των ελικοπτέρων έχεις ως αποτέλεσμα την μαζική έξοδο των τυφεκιοφόρων ακροβολισμένων (στις φωτογραφίες οι εκπαιδευόμενοι έχουν μεγάλο διαχωρισμό -απόσταση έως και 6 μέτρα- κάτι που υποδεικνύει βραδύ ρυθμό εξόδου, ενώ αυτοί παρουσιάζονται να κινούνται κατά φάλαγγα)!
Η επιτυχής τάξη περιμετρικά ή στα όρια της ΖΠ, προϋποθέτει την ταχεία κάλυψη της ακάλυπτης περιοχής της ΖΠ τροχάδην, παρουσιάζοντας όσο το δυνατόν μικρότερη έκθεση στο εχθρικό πυρ, ενώ ο ίδιος ο τυφεκιοφόρος ελέγχοντας το έδαφος στο οριζόντιο επίπεδο, πρέπει να κρατά το τυφέκιο σε θέση έμπροσθεν ώστε ει δυνατόν να είναι σε θέση να εκτελέσει πρόχειρη βολή έστω εκ του ισχίου (στις φωτογραφίες οι εκπαιδευόμενοι -ιδίως αυτοί θηλυκού γένους- παρουσιάζονται να εκτελούν χαλαρό τροχάδην σε ορθία στάση, προσφέροντας τον μέγιστο στόχο στο αντίπαλο σκοπευτή, ενώ ταυτόχρονα κρατούν το όπλο σταυρωτά στο στήθος, μη έχοντας την δυνατότητα έστω πρόχειρης χρήσης του.
Οι άνδρες αντίθετα εμφανίζονται να εκτελούν την έξοδο σε ελαφρώς κεκαμένη θέση του σώματος, για να ανορθώσουν προοδευτικά τον κορμό και να παρουσιάζονται ευάλωτοι στο εχθρικό πύρ, ενώ και το κράτημα του όπλου αν και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι στερεωμένο στον ώμο, δεν κρατείται οριζόντια σε ετοιμότητα βολής, αλλά προς το έδαφος. Επιπλέον ορισμένοι έχουν περάσει το δάκτυλο χαϊδεύοντας την σκανδάλη, αυξάνοντας τις πιθανότητες ακούσιας εκπυρσοκρότησης και ατυχήματος κατά την μάχη).
Είναι κατανοητό ότι όλοι αυτοί οι παράγοντες (ταχεία κίνηση, κεκαμμένο κορμί, έλεγχος του σκοπευτικού ορίζοντα, τήρηση όπλου σε ετοιμότητα βολής) είναι ιδιαίτερα δυσχερές να επιτευχθεί από τον μαχητή. Σε κάθε όμως περίπτωση, αυτά επιβάλλονται να τηρηθούν σε περίπτωση μάχης και βέβαια αυτό είναι το νόημα μιας εντατικής εκπαίδευσης στελεχών.
Επιγραμματικά επισημαίνεται ότι η ανομοιογένεια μεταξύ της συμπεριφοράς ανδρών και γυναικών είναι έντονη, αλλά ανομοιογένεια παρατηρείται ακόμη και στην κίνηση και το κράτημα του όπλου. Αν ένας τυφεκιοφόρος δεν έχει μάθει πρωτίστως να κρατά το όπλο σωστά, δεν νομίζουμε ότι πρέπει να αναμένουμε από αυτόν να έχει καλλιεργήσει στον μέγιστο βαθμό την σκοπευτική του ικανότητα. Η γενική προχειρότητα που επικρατεί στην όλη εκπαιδευτική δραστηριότητα των στελεχών είναι διάχυτη. Αυτομάτως δημιουργείται θέμα ανυπαρξίας επίβλεψης των εκπαιδευτών, οι οποίοι απουσιάζουν χαρακτηριστικά από τα στιγμιότυπα, αλλά προφανώς και η παρουσία τους δεν θα βελτίωνε την κατάσταση.
Το όνειδος που αντιπροσωπεύουν οι φωτογραφίες του ΓΕΣ είναι κάτι το χειροπιαστό και όχι αφηρημένο. Οι μέλλοντες μικροί ηγετόρες του ΕΣ (ορισμένοι είναι και 2ετείς) δεν έχουν κάνει δεύτερη φύση τους ούτε το στοιχειώδες αντικείμενο του κρατήματος του όπλου. Η απάντηση στο ερώτημα τι είδους εκπαίδευση θα προσφέρουν στους κληρωτούς με τέτοια άγνοια του θέματος, δεν είναι δύσκολο να την φαντααστεί κανείς. Το μόνιμο χαμόγελο που φαίνεται να διαγράφεται στα χείλη ορισμένων, θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι σημείο αισιοδοξίας, αλλά μάλλον είναι ανεπίτρεπτο να παρουσιάζεται καθώς οι ουδέτεροι παρατηρητές το εκλαμβάνουν ως ένδειξη αδυναμίας αντίληψης εκ μέρους τους, της σοβαρότητας και κρισιμότητας του έργου που καλούνται να εκτελέσουν την δεδομένη στιγμή.
Το τελικό συμπέρασμα επιβεβαιώνει δυστυχώς ότι στον ΕΣ έχει πλέον εκλείψει η γνώση της επιστήμης του πολέμου. Ο ΕΣ στο διαβά των χρόνων πέτυχε μετά από 57 χρόνια συμμετοχής στον μεγαλύτερο παγκοσμίως αμυντικό οργανισμό ,-το ΝΑΤΟ- κάτι το αδιανότητο: απώλεσε εντελώς την στρατιωτική γνώση και τις βασικές αρχές που αναπτύχθηκαν τουλάχιστον από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά. Στην Ελλάδα, ο άλλοτε Βασιλιάς των Όπλων -το Πεζικό- σήμερα όχι μόνο είναι γυμνός, αλλά μάλλον νεκρός.
Πηγή: enkripto
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου