(Το έγγραφο του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας προς τη ναυτιλιακή εταιρεία)
Καθώς η εταιρεία αδυνατεί να καταθέσει τόσο “βαριά” εγγυητική επιστολή, το υπουργείο δεν της πληρώνει τα δεδουλευμένα μισθώματα από 1ης Σεπτεμβρίου ως 15 Οκτωβρίου, ύψους περίπου 375.000 Ευρώ. Έτσι η εταιρεία διακόπτει τα δρομολόγια και το Καστελλόριζο μένει με ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο (“Διαγόρας”), και τα δρομολόγια των μικρών Ντορνιέ, που το χειμώνα συχνά ματαιώνονται λόγω καιρού…
Η πιο ρεαλιστική δυνατότητα των κατοίκων για να ταξιδέψουν στη Ρόδο όλη την υπόλοιπη εβδομάδα είναι να περάσουν απέναντι, να πάνε στην Φετιγέ και από κει να πάρουν πλοίο για την πρωτεύουσα των Δωδεκανήσων…
Είναι χαρακτηριστικό ότι προ ηµερών ένα ζευγάρι τουριστών από τη Σουηδία που περνούσε τις διακοπές του στο Καστελλόριζο, επειδή δεν µπορούσε να πάει στη Ρόδο ελλείψει συγκοινωνιακού µέσου, αναγκάστηκε να ναυλώσει ταχύπλοο σκάφος για να πάει στην απέναντι τουρκική πόλη (Αντίφελλο, τουρκικά Κας) κι από εκεί έφτασε στο αεροδρόµιο του Ντάλαµαν προκειµένου να πάρει το αεροπλάνο και να επιστρέψει. Ακόμα και για βασικά είδη, οι κάτοικοι είναι αναγκασμένοι να μεταβαίνουν στο Κας.
Μετά από όλα αυτά, τίθενται ορισμένα ερωτήματα:
1. Όποιοι πήραν αυτή την απόφαση, έχουν την παραμικρή ιδέα τι θα πει να είσαι ακρίτας νησιώτης; Έχουν ποτέ ταξιδέψει με το καραβάκι της γραμμής για Καστελλόριζο; Ο γράφων έχει ταξιδέψει – είναι μακριά και το νιώθεις.Κι επειδή κάποτε πρέπει όλοι να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους:
2. Το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων, Αλιείας και λοιπά μεγαλόσχημα, θεωρεί εύλογο να ζητάει από μια μικρή ναυτιλιακή εταιρεία της Σύμης εγγυητική επιστολή 1.500.000 Ευρώ για ένα δρομολόγιο που αποφέρει 200.000 Ευρώ το μήνα; Μήπως είχε κάποια άλλη σκοπιμότητα ο όλος χειρισμός;
3. Εν πάση περιπτώσει, εφ’ όσον το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων κλπ. κλπ. είχε επιλέξει να διακόψει τη συνεργασία με τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία, γιατί δεν έψαξε εγκαίρως να βρει κάποια άλλη λύση για να καλύψει την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία του Καστελλόριζου; Ήταν πολύ απασχολημένο να αλλάζει όνομα;
4. Οι μεταφορές για τις ανάγκες της ΔΑΝ Καστελλορίζου πώς καλύπτονται;
5. Όχι ότι ένα νησί πρέπει να τυγχάνει ειδικής φροντίδας σε σχέση με άλλα, αλλά η στρατηγική σημασία του Καστελλόριζου για τη διαμόρφωση της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ σε σχέση με την τουρκική, δεν θα έπρεπε να παίζει κάποιο ρόλο στις σκέψεις της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας;
6. Ειδικότερα, δεν θα έπρεπε να καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να μη νιώθουν οι Καστελλοριζιοί “αφημένοι” στον τουρκικό εναγκαλισμό; Δεν θα έπρεπε να εμποδιστεί η εξάρτηση του καστελλορίζου από την Τουρκία; Και, αντί να ψάχνει η ΕΥΠ τι επαφές έχει ο κάθε κάτοικος “απέναντι”, δε θα ήταν προτιμότερο να μην τους αναγκάζει το ελληνικό κράτος να τρέχουν απέναντι ακόμα και για ζαρζαβατικά;
7. Ο κύριος πρωθυπουργός που διάλεξε το Καστελλόριζο ως ντεκόρ για να μας ανακοινώσει την υπαγωγή της χώρας στο Μνημόνιο, μπήκε καν στον κόπο να ρωτήσει τους κατοίκους πόση απομόνωση νιώθει κανείς στο Καστελλόριζο μετά από λίγες μέρες;
8. Έχει χαθεί πια κάθε αίσθηση εθνικού συμφέροντος σε όσους μας κυβερνούν ή είναι τέτοια η βλακεία και η ανικανότητά τους;
Για αυτή την αχαρακτήριστη συμπεριφορά του ελληνικού κράτους απέναντι σε ακρίτες νησιώτες, υπάρχουν αρμόδιοι. Υπάρχει υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων, Αλιείας και λέγεται Ιωάννης Διαμαντίδης. Υπάρχει αρμόδια υφυπουργός και λέγεται Ελπίδα Τσουρή. Να διορθώσουν την κατάσταση αμέσως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Όχι σε ένα μήνα. Αμέσως. Αλλιώς να παραιτηθούν..
http://www.enkripto.com/2010/10/blog-post_4244.html
Μοιραστείτε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου