Σχέδιο της Κομισιόν για το νέο δίκτυο Μεταφορών της ΕΕ,προυπολογισμού 31,7 δις ευρώ,αποκαλύπτει γιατί οι δανειστές μας θέλουν να έχουν έλεγχο σε λιμάνια,αεροδρόμια και μεγάλους οδικούς άξονες...
To νευραγλικό ρόλο της Ελλάδας και τη μεγάλη σημασία που έχει η χώρα μας για την ευρωπαϊκή και ιδιαίτερα τη γερμανική οικονομία αποκαλύπτει το σχέδιο που ενέκρινε μόλις πριν από μία εβδομάδα η Κομισιόν για το νέο κεντρικό δίκτυο μεταφορών της Ε.Ε.
Η υλοποίηση του... φιλόδοξου σχεδίου θα απαιτήσει επενδύσεις 31,7 δισ. ευρώ, τα οποία ετοιμάζονται να μοιραστούν, ήδη, οι ισχυροί κατασκευαστικοί όμιλοι της Ευρώπης (γερμανικοί και γαλλικοί κατά κύριο λόγο), αλλά και οι κατά χώρα επιχειρηματικοί όμιλοι που συνεργάζονται μαζί του
Νέο Ελντοράντο
Το νέο δίκτυο μεταφορών της Ε.Ε. δημιουργεί, ουσιαστικά, ένα νέο Ελντοράντο για τους επιχειρηματικούς ομίλους της Ευρώπης, αφού θα συνδέει όλες τις υποδομές-«φιλέτα», περιλαμβάνοντας οδικούς άξονες, παλιές και νέες σιδηροδρομικές υποδομές και όλα τα νευραλγικά λιμάνια και αεροδρόμια της Ευρώπης. Δεν είναι τυχαίο πως, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το σχέδιο προβλέπει ότι ζωτικής σημασίας κόμβους του νέου κεντρικού συστήματος διευρωπαϊκών μεταφορών αποτελούν οι κύριοι οδικοί και σιδηροδρομικοί άξονες της χώρας, τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας, καθώς και πολλά λιμάνια και αεροδρόμια σε ελληνικά νησιά.
Θυμίζουμε ότι η τρόικα επέμεινε να περιληφθεί στα μνημόνια που υπέγραψε η κυβέρνηση τον τελευταίο ενάμιση χρόνο η δέσμευση να παραχωρηθούν σε ιδιωτικούς ομίλους αυτές ακριβώς οι υποδομές-φιλέτα. Οτι η Ελλάδα θεωρείται από τη Γερμανία στρατηγικής σημασίας τμήμα του ζωτικού οικονομικού της χώρου αποτυπώνεται ανάγλυφα στους χάρτες του σχεδίου, στο οποίο η χώρα μας εμφανίζεται να συνδέεται απευθείας με τη Γερμανία και τη βόρεια Ευρώπη μέσω Βαλκανίων και χωρών της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης. Γεωγραφικός χώρος στον οποίο κυριαρχεί γεωπολιτικά και οικονομικά η Γερμανία. Οι ελληνικές υποδομές-φιλέτα θεωρούνται κρίσιμες για την εισαγωγή προϊόντων με τελικό προορισμό τη Γερμανία, αλλά και τις μετακινήσεις τουριστών προς τα δημοφιλή νησιά του Αιγαίου...
Δεν είναι τυχαίο ότι από τους δέκα κύριους «διαδρόμους»-άξονες που προβλέπει το σχέδιο, η Ελλάδα εντάσσεται στον τέταρτο διάδρομο, ο οποίος ξεκινά από το λιμάνι του Αμβούργου και καταλήγει σε Αθήνα-Πειραιά, διασχίζοντας την κεντρική και ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια. Ο άξονας ξεκινά από το Αμβούργο, περνά από το Ροστόκ, φθάνει στη Σόφια και κατευθύνεται στη Θεσσαλονίκη και τον πόλο Αθήνα-Πειραιά. Ο άξονας Σόφια-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, με έμφαση στη σιδηροδρομική σύνδεση, βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος επιχειρηματικών ομίλων από τη Γερμανία, αλλά και στρατηγικών της συμμάχων, όπως η Κίνα...
Ελέγχουν
Ας σημειωθεί ότι η γερμανική Deutsche Bahn ελέγχει ένα εκτεταμένο δίκτυο εμπορευματικών κέντρων κατά μήκος του άξονα, ενώ οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για τα δύο κύρια λιμάνια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Το ευρωπαϊκό σχέδιο (ΤΕΝ-Τ) προβλέπει ότι το κεντρικό δίκτυο θα συνδέει οδικώς και σιδηροδρομικώς 83 ευρωπαϊκά λιμάνια, θα συνδέει με τρένο 37 κύρια αεροδρόμια, θα περιλαμβάνει 15.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου, το οποίο θα αναβαθμιστεί, ώστε να διακινούνται σε αυτό τρένα υψηλών ταχυτήτων. Για τη δημιουργία του νέου δικύου προβλέπονται 35 μεγάλης κλίμακας διασυνοριακά έργα, ώστε να μειωθούν τα σημεία συμφόρησης. Στόχος της Ε.Ε. είναι να μειωθεί στα 30 λεπτά ο χρόνος που θα χρειάζονται επιβάτες και εμπορεύματα για να φθάσουν από το δευτερεύον δίκτυο στο νέο υψηλών ταχυτήτων κεντρικό δίκτυο, που θα αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της Ε.Ε. Η Ε.Ε. επιχειρεί να προλάβει το «μποτιλιάρισμα» στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, καθώς -σύμφωνα με τις προβλέψεις- οι εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αυξηθούν κατά 80% μέχρι το 2050, ενώ οι μετακινήσεις επιβατών υπολογίζεται ότι θα υπερδιπλασιαστούν.
enet.
Μοιραστείτε
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου