D.P - ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Διαταγή για να έχει ψηφιστεί νέος Νόμος Προμηθειών μέχρι το τέλος του καλοκαιριού
Μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη φαίνεται πως βρίσκεται προ των πυλών, καθώς η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να τελειώσει με συνοπτικές διαδικασίες το πρόβλημα με τον νόμο περί προμηθειών, τον γνωστό ως “Νόμο Βενιζέλου”. Παρά τις αναμφισβήτητα αγνές προθέσεις που υπήρχαν πίσω από την ψήφισή του, στην πράξη αποδείχθηκε αντιπαραγωγικός, καθώς δημιούργησε τεράστια προβλήματα ακόμα και στην υλοποίηση των πιο απλών εξοπλιστικών. Η απόφαση της κυβέρνησης για ολοκλήρωση των διαδικασιών μέχρι τα τέλη του μήνα, σύμφωνα με τις -αποκλειστικές- πληροφορίες του DP, δείχνει ότι συνειδητοποιήθηκαν τα προβλήματα και οι επιπτώσεις τους. Εάν δε η εξέλιξη συσχετιστεί με τα ελληνοτουρκικά, πάλι θα πρέπει να ευχαριστούμε τον μεγάλο φίλο της Ελλάδας… τον Ερντογάν, που μας βοηθά να ακολουθήσουμε τον δρόμο της λογικής.
Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Μέγαρο Μαξίμου έχει διατάξει -να τονιστεί, όχι “έχει ζητήσει”- την κατεπείγουσα ολοκλήρωση των διαδικασιών και την έλευση του νόμου στη Βουλή. Όπως έχει γράψει κατ’ επανάληψη το DP, το κείμενο του νομοσχεδίου ήταν εδώ και μεγάλο διάστημα κατά 90% έτοιμο! Συγκεκριμένα, από την εποχή της αποχώρησης του Δημήτρη Βίτσα από τη θέση του ΥΦΕΘΑ!
Τελευταίο επεισόδιο στο πολύκροτο σίριαλ ήταν η επιστροφή από το Ελεγκτικό Συνέδριο στη ΓΔΑΕΕ των επιμέρους εκτελεστικών συμβάσεων για την παραγγελία των πρώτων ανταλλακτικών από τη κύρια σύμβαση τεχνικής υποστήριξης των μαχητικών αεροσκαφών Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας. Πρόκειται για ένα φλέγον επιχειρησιακό θέμα, το οποίο όμως έχει κολλήσει στα γρανάζια της απαράδεκτης ελληνικής γραφειοκρατίας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν, ότι παρά την παρέμβαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου προς τον επικεφαλής του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δηλώθηκε αδυναμία οποιασδήποτε άλλης ενέργειας, καθώς η λειτουργία του Συμβουλίου δεν μπορεί να προσμετρήσει “πολιτικά κριτήρια” όπως η οποιαδήποτε προτεραιότητα, καθώς είναι υποχρεωμένο να τηρήσει τον νόμο.
Ήταν κυριολεκτικά η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Έγιναν άμεσα αντιληπτά όσα το DP και άλλα μέσα “φωνάζουν” εδώ και καιρό, ότι υπονομεύεται εκ των έσω η επιχειρησιακή ετοιμότητα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ακόμα κι όταν υπάρχει μοναδικός προμηθευτής (sole source) ο νόμος υποχρεώνει τη διενέργεια διαγωνισμού, ακόμα και για να προμηθευθεί κανείς… βίδες.
Ουσία βέβαια παραμένει το για ποιον λόγο παρέμενε στα συρτάρια του υπουργείου για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ένα πανέτοιμο νομοσχέδιο, του οποίου οι όποιες αδυναμίες θα μπορούσαν να θεραπευθούν στη δημόσια διαβούλευση και τη συζήτηση στη Βουλή και τις αρμόδιες Επιτροπές. Η εμπειρία έχει δείξει, ότι εάν ενημερωθούν τα κόμματα για το κατεπείγον μιας κατάστασης, πολλά μπορούν να ολοκληρωθούν σε χρόνο ρεκόρ. Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει το ίδιο και τώρα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε λεπτομέρειες για το ποια θέματα έχουν μπλοκαριστεί και για πόσο χρονικό διάστημα εξαιτίας των εξόφθαλμων δυσλειτουργιών του νόμου. Περιοριζόμαστε να υπενθυμίσουμε, ότι η Βουλή έχει εγκρίνει κονδύλι ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για την κάλυψη άμεσων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων (προμήθεια τορπιλών, υποστήριξη των Mirage, αναβάθμιση φρεγατών MEKO, κ.λπ.) και από τότε ελάχιστα έχουν προχωρήσει. Κάποιος ή κάποιοι πρέπει να φταίνε…
Ας ελπίσουμε ότι τα περιορισμένα κονδύλια θα χρησιμοποιηθούν με φρόνηση για την πραγματική αναβάθμιση του αξιόμαχου των Ενόπ0λων Δυνάμεων. Δεν υπάρχουν περιθώρια για δήθεν “εξοπλιστική διπλωματία” με προγράμματα που δεν θα αποτελούν είτε θεραπεία κρίσιμων προβλημάτων – αδυναμιών είτε προμήθεια νέου υλικού που δεν θα αποτελεί πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος και όχι εξυπηρέτηση οποιουδήποτε επιχειρεί να αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες.
Μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη φαίνεται πως βρίσκεται προ των πυλών, καθώς η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να τελειώσει με συνοπτικές διαδικασίες το πρόβλημα με τον νόμο περί προμηθειών, τον γνωστό ως “Νόμο Βενιζέλου”. Παρά τις αναμφισβήτητα αγνές προθέσεις που υπήρχαν πίσω από την ψήφισή του, στην πράξη αποδείχθηκε αντιπαραγωγικός, καθώς δημιούργησε τεράστια προβλήματα ακόμα και στην υλοποίηση των πιο απλών εξοπλιστικών. Η απόφαση της κυβέρνησης για ολοκλήρωση των διαδικασιών μέχρι τα τέλη του μήνα, σύμφωνα με τις -αποκλειστικές- πληροφορίες του DP, δείχνει ότι συνειδητοποιήθηκαν τα προβλήματα και οι επιπτώσεις τους. Εάν δε η εξέλιξη συσχετιστεί με τα ελληνοτουρκικά, πάλι θα πρέπει να ευχαριστούμε τον μεγάλο φίλο της Ελλάδας… τον Ερντογάν, που μας βοηθά να ακολουθήσουμε τον δρόμο της λογικής.
Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το Μέγαρο Μαξίμου έχει διατάξει -να τονιστεί, όχι “έχει ζητήσει”- την κατεπείγουσα ολοκλήρωση των διαδικασιών και την έλευση του νόμου στη Βουλή. Όπως έχει γράψει κατ’ επανάληψη το DP, το κείμενο του νομοσχεδίου ήταν εδώ και μεγάλο διάστημα κατά 90% έτοιμο! Συγκεκριμένα, από την εποχή της αποχώρησης του Δημήτρη Βίτσα από τη θέση του ΥΦΕΘΑ!
Τελευταίο επεισόδιο στο πολύκροτο σίριαλ ήταν η επιστροφή από το Ελεγκτικό Συνέδριο στη ΓΔΑΕΕ των επιμέρους εκτελεστικών συμβάσεων για την παραγγελία των πρώτων ανταλλακτικών από τη κύρια σύμβαση τεχνικής υποστήριξης των μαχητικών αεροσκαφών Mirage της Πολεμικής Αεροπορίας. Πρόκειται για ένα φλέγον επιχειρησιακό θέμα, το οποίο όμως έχει κολλήσει στα γρανάζια της απαράδεκτης ελληνικής γραφειοκρατίας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν, ότι παρά την παρέμβαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου προς τον επικεφαλής του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δηλώθηκε αδυναμία οποιασδήποτε άλλης ενέργειας, καθώς η λειτουργία του Συμβουλίου δεν μπορεί να προσμετρήσει “πολιτικά κριτήρια” όπως η οποιαδήποτε προτεραιότητα, καθώς είναι υποχρεωμένο να τηρήσει τον νόμο.
Ήταν κυριολεκτικά η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Έγιναν άμεσα αντιληπτά όσα το DP και άλλα μέσα “φωνάζουν” εδώ και καιρό, ότι υπονομεύεται εκ των έσω η επιχειρησιακή ετοιμότητα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ακόμα κι όταν υπάρχει μοναδικός προμηθευτής (sole source) ο νόμος υποχρεώνει τη διενέργεια διαγωνισμού, ακόμα και για να προμηθευθεί κανείς… βίδες.
Ουσία βέβαια παραμένει το για ποιον λόγο παρέμενε στα συρτάρια του υπουργείου για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ένα πανέτοιμο νομοσχέδιο, του οποίου οι όποιες αδυναμίες θα μπορούσαν να θεραπευθούν στη δημόσια διαβούλευση και τη συζήτηση στη Βουλή και τις αρμόδιες Επιτροπές. Η εμπειρία έχει δείξει, ότι εάν ενημερωθούν τα κόμματα για το κατεπείγον μιας κατάστασης, πολλά μπορούν να ολοκληρωθούν σε χρόνο ρεκόρ. Ας ελπίσουμε ότι θα γίνει το ίδιο και τώρα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε λεπτομέρειες για το ποια θέματα έχουν μπλοκαριστεί και για πόσο χρονικό διάστημα εξαιτίας των εξόφθαλμων δυσλειτουργιών του νόμου. Περιοριζόμαστε να υπενθυμίσουμε, ότι η Βουλή έχει εγκρίνει κονδύλι ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για την κάλυψη άμεσων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων (προμήθεια τορπιλών, υποστήριξη των Mirage, αναβάθμιση φρεγατών MEKO, κ.λπ.) και από τότε ελάχιστα έχουν προχωρήσει. Κάποιος ή κάποιοι πρέπει να φταίνε…
Ας ελπίσουμε ότι τα περιορισμένα κονδύλια θα χρησιμοποιηθούν με φρόνηση για την πραγματική αναβάθμιση του αξιόμαχου των Ενόπ0λων Δυνάμεων. Δεν υπάρχουν περιθώρια για δήθεν “εξοπλιστική διπλωματία” με προγράμματα που δεν θα αποτελούν είτε θεραπεία κρίσιμων προβλημάτων – αδυναμιών είτε προμήθεια νέου υλικού που δεν θα αποτελεί πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος και όχι εξυπηρέτηση οποιουδήποτε επιχειρεί να αξιοποιήσει στρατηγικές συνεργασίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου